کد خبر: 1471100
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

ویترین رسانه‌ای کشور در حال چیده شدن در روز افتتاحیه

گروه جامعه: ویترین رسانه‌ای کشور امروز همزمان با آغاز، در حال چیده شدن و آماده‌سازی است؛ طی روزهای آینده شاهد توان رسانه‌ای کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نمایشگاه سالانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی مراسم افتتاحیه خود را آغاز کرد که هنوز برخی و حتی می‌شود گفت یک سوم غرفه‌ها کماکان مشغول آماده‌سازی هستند.

چیدمان نامناسب برخی غرفه‌ها

در حالی وارد نمایشگاه می‌شویم که توقع داریم با یک جو رسانه‌ای و مطبوعاتی بسیار قوی و گیرا روبرو شویم اما به علت چیدمان نامناسب برخی غرفه‌ها ابتدا شک می‌کنیم که نمایشگاه را درست آمده‌ایم یا نه، شاید هم نمایشگاهی دیگر با موضوع خانه و خانواده را اشتباهی مورد بازدید قرار دادیم!

یکی از عکاسان حاضر در راهرو اصلی شبستان هم از برخی اشکالات گلایه می‌کرد و می‌گفت: فکر نکنم امروز روز اول برپایی نمایشگاه باشد چون هنوز خبری از نظم و ثبات در کار غرفه‌ها دیده نمی‌شود، البته برای این عکاس خبری، بد نشد چون سوژه‌های نابی را شکار و توانست اشکالات و معایب دیده نشده نمایشگاه را از دریچه دوربین و لنز‌های مختلف خود و با صدای شاتر پی درپی دوربینش به ثبت برساند.

غرفه‌ها؛ جولانگاه بازاریابان رستوران‌ها و فست‌فودها

در نخستین ساعات نمایشگاه که قرار بود مورد بازدید اهالی رسانه و حتی علاقه‌مندان این قشر پرکار جامعه قرار گیرد بیشتر دیده شد راهرو‌ها و غرفه‌ها جولانگاه بازاریابان رستوران‌ها و فست فودها شده بود که بیشترین بازدید را از غرفه‌ها داشته و به جای اینکه از غرفه‌ مطبوعات و خبرگزاری‌ها خدماتی و اطلاعاتی را دریافت کنند برعکس خدمات اطلاعاتی از رستوران و آشپزخانه خود را در اختیار اصحاب رسانه‌ها قرار دادند.

بخش دینی و قرآنی نمایشگاه در فضایی میانی

البته نباید از این حسن غافل شد که بخش دینی و قرآنی نمایشگاه در فضایی میانی برپا و همه رسانه‌های مذهبی در کنار یکدیگر با شور و نظمی خاص به معرفی فعالیت‌های خود پرداخته‌اند.

امسال برای نخستین بار در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها  بر طبق حوزه فعالیت‌شان تقسیم بندی و در یک راهرو و یا در یک محل و در کنار هم دایر شده بودند که کاری بسیار خوب و بازدیدکنندگان ابتدایی را با رضایت نسبی روبرو کرده بود البته چینش برخی غرفه‌ها جای تعجب داشت، برخی رسانه هایی که در جامعه مورد توجه هستند در راهروهای انتهایی و در مکان‌هایی قرار داشتند که کمتر بازدید کننده‌ای مسیرش از این راهروها می‌گذشت.

حضور در نمایشگاه به واسطه ثبت‌نام اینترنتی

وقتی علت این این امر را از مسئولین غرفه‌ها جویا شده متوجه شدیم که  برای حضور در نمایشگاه باید در پایگاه اینترنتی ثبت‌نام انجام می‌شد که به علت زمان‌بندی و یا دیرکرد در ثبت‌نام غرفه‌ها در این محل فعلی قرار گرفته و این غرفه‌های دور افتاده نصیب رسانه‌های پرکار شده است.

روابط عمومی مستقلی هنوز در نمایشگاه مستقر نشده است

به دنبال فردی مطلع از اخبار و روند برگزاری نمایشگاه بودیم که یکی از کارکنان ستاد اجرایی ابراز داشت که روابط عمومی مستقلی هنوز در نمایشگاه مستقر نشده  تا اطلاعات و آمار مورد نیاز را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند به ناچار به بازدید خود ادامه دادم.

البته از حق نگذریم مسئولین نمایشگاه تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی و ارائه خدمات مناسب به بازدیدکنندگان و غرفه‌داران انجام می‌دهند و این نابسامانی‌ها گاها از روی عادت و کار را به دقیقه نود انداختن برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هم است، همانطور که برخی از غرفه‌ها با دقت و نظم ویژه‌ای به ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان نمایشگاه پرداخته بودند.

طراحی و اجرای دکورهای آن‌چنانی

در راهروهای نمایشگاه که قدم میزنیم شاهد برخی طراحی و اجرای دکور و دیزاین‌های آنچنانی، در مقابل برخی غرفه‌های ساده و بدون تجمل هستیم برخی از این غرفه‌ها به گفته طراحان و مجریان دکور مستقر در نمایشگاه بالغ بر 70 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

فضای این نمایشگاه خوب و مناسب دیده شده است و بهتر بود با یک کارشناسی بیشتر در چیدمان غرفه‌ها، دسترسی به رسانه‌های مدنظر بازدیدکنندگان را سهل‌تر انجام می‌شد.

امروز که گذشت امیدواریم فردا و روزهای بعد شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان در محیط  نمایشگاه باشیم و به اهداف برگزاری نمایشگاه با توجه به هزینه‌های مالی و زمانی صرف شده به سرعت دسترسی پیدا کنیم.

باید منتظر ماند و دید که نخستین نمایشگاه مطبوعات دولت یازدهم امسال با چه کیفیتی برگزار می‌شود و چه تاثیری بر فضای رسانه‌ای کشور خواهد گذاشت.

captcha