برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۳۰ نقطه همدان
کد خبر: 1471337
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
اصغر رسولی بیان کرد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۳۰ نقطه همدان

گروه اجتماعی: رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی سال آتی همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۳۰ نقطه از استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اصغر رسولی، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان یکشنبه، 18 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی با هدف توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین(ع) با حضور مادران و کودکان شیرخوار در 70 نقطه استان برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم که جمع زیادی از مادران همراه با کودکان خود حضور داشتند مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت حضرت علی اصغر‌(ع) پرداختند و عزاداران در سوگ کودک کربلا اشک ماتم ریختند.

رسولی عنوان کرد: مادران عزادار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان عاشقان علی‌اصغر بر پیشانی خود به عزداری برای باب‌الحوائج پرداختند و شمار زیادی از طفلان شش ماهه با لباس متحد‌الشکل سبز رنگ در این مراسم حضور داشتند.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان بیان کرد: عزاداری برای شهدای دشت کربلا بعد از گذشت هزار و 400 سال از این واقعه جانگذار نشان‌دهنده عشق و ارادت مسلمین جهان به ائمه اطهار است.

وی بیان کرد: این همایش در سال‌ گذشته در 40 نقطه استان برگزار شد و سال به سال در حال گسترش این فرهنگ در استان هستیم و گسترش برگزاری این برنامه در مناطق مختلف یکی از رویکردهای مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) است.

رسولی تصریح کرد: تفاوت برگزاری این همایش نسبت به سال‌های قبل در انسجام و گستردگی آن بود و امسال برای اتحاد و انسجام بیشتر، 10 هزار لباس بین نوزدان توزیع شد.

captcha