ایران از فرصت شکست دموکرات‌ها، در حل مسئله هسته‌ای استفاده کند
کد خبر: 1472044
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
داریوش قنبری:

ایران از فرصت شکست دموکرات‌ها، در حل مسئله هسته‌ای استفاده کند

گروه سیاسی: عضو حزب مردم‌سالاری درباره تاثیر شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و سنا گفت: این اتفاقا فرصتی برای ایران است که تا قبل از استقرار جمهوری‌خواهان در ۱۳ دی در کنگره مسئله هسته‌ای را حل کند.

داریوش قنبری، عضو حزب مردم‌سالاری و از فعالان سیاسی اصلاح ‌طلب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره پیام انتخاب عمان به عنوان میزبان این دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: عمان کشوری است که در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در مجموع سیاست بی‌طرفی را در سیاست خارجی خود اتخاذ کرده است و از طرفی روابط حسنه و مطلوبی با تمام طرفین مذاکرات هسته‌ای دارد و این از دلایل مهم انتخاب این کشور به عنوان میزبان این دور از مذاکرات به عنوان بخش مهمی از مذاکرات هسته‌ای است.

برخورداری عمان از توان مطلوب برای میانجی‌گری

وی افزود: اتخاذ این سیاست بی‌طرفی در طی سال‌های طولانی سبب شده است که عمان از توان مطلوبی برای میانجی‌گری در مسائل و مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار باشد.

شکست دموکرات‌ها و فرصت مناسب ایران برای حل موضوع هسته‌ای تا استقرار جمهوریخواهان در کنگره

قنبری درباره تأثیر شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره  بر روی مذاکرات هسته‌ای گفت: این اتفاقا فرصتی برای ایران است که تا قبل از اینکه جمهوری‌خواهان در 13 دی در کنگره مستقر شوند مسائل اصلی و بنیادین در موضوع هسته‌ای را حل کند.

وی تأکید کرد: این را نمی‌توان انکار کرد که دولت اوباما خواهان آن است که موضوع هسته‌ای را از طریق مذاکره در فرصت باقی مانده حل کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا اظهار کرد: از طرف دیگر شخص اوباما برخلاف بوش که ایران را محور شرارت خواند به کشورهای منطقه این پیام را داد که ایران تهدیدی برای اعراب نیست.

ارسال نامه به مقامات عالی کشور نشانه پذیرش قدرت منطقه‌ای ایران از سوی آمریکایی‌هاست

وی ادامه داد: از طرفی وی با ارسال نامه‌هایی برای مقامات عالی ایران خواستار همکاری برای مقابله با گروه تروریستی داعش شده‌ است و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قدرت ایران در منطقه را پذیرفته‌اند و می‌خواهند از قدرت ایران برای حل معادلات منطقه استفاده کنند.

قنبری در پایان عنوان کرد: معتقدم این به نفع منافع ملی ما نیز می‌باشد که از این فرصت استفاده کنیم و من فکر نمی‌کنم وضعیتی بهتر از این برای ما شکل بگیرد که در آینده از آن استفاده نماییم.

captcha