کد خبر: 1472334
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

جای خالی بخش بین‌الملل در نمایشگاه مطبوعات

گروه بین‌الملل: این روزها درحالی برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را شاهد هستیم که "بین‌الملل" از عنوان نمایشگاه برداشته و از این رویداد فرهنگی کاملا حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این روزها بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای تهران در حالی برگزار می‌شود که عنوان بین‌الملل از نمایشگاه برداشته شده و بخش بین‌الملل که سال‌های قبل در نمایشگاه دایر و فعال بود، از این رویداد فرهنگی کاملا حذف شده است. 
امسال در حالی شاهد خالی‌بودن بخش بین‌الملل در نمایشگاه مطبوعات هستیم که سال گذشته نیز این نمایشگاه به طور کل برگزار نشد. 
دو سال پیش هم که برگزاری نوزدهمین دوره این نمایشگاه عنوان بین‌المللی داشت، غرفه‌های رسانه‌های خارجی تا آخرین روز نمایشگاه کم و بیش دایر بود و این بخش آن گونه که انتظار می‌رفت، عملکردی فعالانه نداشت و انتظارات را برآورده نکرد. 
این در حالی است که نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مطبوعاتی و خبری نقش مهمی در معرفی رسانه‌ها و جایگاه این قدرت برتر و نحوه عملکرد رسانه‌های مختلف بین‌‌المللی به‌ویژه رسانه‌های مطرح و تأثیرگذار دارند.
از سوی دیگر عرصه بین‌الملل و منطقه این روز‌ها شاهد تحولات و چالش‌های زیادی است که از آن جمله می‌توان به جنایات تروریستی تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه اشاره کرد، جنایت‌های که رسانه زبان انتقال آن است.
پر واضح است که اکنون نقش رسانه‌های خبری بیش از یک روند اطلاع‌رسانی معمولی است و تا مرز تأثیرگذاری در عرصه داخلی و در بین افکار عمومی جهان و مدیریت تحولات بین‌الملل پیش رفته است.
با توجه به چنین جایگاهی آیا بهتر نیست مسئولان نمایشگاه مطبوعات به بخش بین‌الملل توجه ویژه‌ای داشته و آن را به شکلی پررنگ جلوه داده و برگزار کنند؟ با این هدف که از یک سو گامی در جهت معرفی رسانه‌های ایران برای رسانه‌های خارجی شرکت‌کننده باشد و از سوی دیگر تعاملات رسانه‌ای کشورمان با رسانه‌های خارجی را تقویت نماید.

captcha