برنامه‌های هفته کتاب در نهاوند اعلام شد
کد خبر: 1472957
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

برنامه‌های هفته کتاب در نهاوند اعلام شد

گروه اندیشه: از جمله برنامه‌های هفته کتاب شهرستان نهاوند می‌توان به اجرای چهار طرح خلاقانه با عناوین: طرح چه بخوانیم؟، طرح کتامک، طرح تور بازدید مسئولین از کتابخانه‌ها و انتشار اولین مجله الکترونیکی اداره کتابخانه‌ها اشاره نمود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، زینب سیف، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند پنج‌شنبه، 22 آبان در نشست کارگروه انجمن‌ها و نهضت مطالعه مفید شهرستان نهاوند اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته کتاب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در راستای اجرای هرچه با شکوه‌تر این مراسم در سطح شهرستان نهاوند فعالیت‌های گسترده و مدونی را برنامه‌ریزی نموده است.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب، در سطح کتابخانه‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری همایش بزرگ هفته کتاب شهرستان، نقدهای ویژه شهرستانی و استانی، عضویت رایگان، جمع‌آوری کتب اهدایی،‌ گردهمایی و نشست‌های کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌ها، رونمایی کتاب، آذین‌بندی کتابخانه‌ها‌، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، حضور کتابداران در مدارس‌، اجرای زنگ مطالعه اشاره نمود.

سیف عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در سال گذشته توانست رتبه اول استان را در زمینه رشد شاخص‌های مربوط را کسب کند، و در سال جاری نیز با اقدامات و فعالیت‌های که صورت داده توانسته در زمینه رشد عضو و اهدای کتاب جایگاه مناسبی را در سطح استان به دست آورد.

حسن عرفانی‌مقدم، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به سرانه شاخص عضویت 5.2 درصدی شهرستان نهاوند، عنوان کرد:  نهاوند در پیش‌بینی برنامه پنجم توسعه بایستی به رشد 5 درصدی برسد که به هم اینک 0.2 درصد نیز از پیش‌بینی جلوتر است، همچنین در بیست و دمین دوره هفته کتاب از شهرستان نهاوند امیدعلی نوابی به عنوان کتابدار نمونه استانی برگزیده شده که در این هفته از ایشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

امامعلی عبدالملکی، شهرستان نهاوند نیز ابراز کرد: هفته کتاب فرصتی است، تا برنامه‌های مفید و جامع حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان نهاوند در سطح استان و کشور دیده شود، که تحقق این موضوع همکاری و همیاری سایر دستگاه‌ها با مجموعه کتابخانه‌های را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به نقش واریزی به موقع نیم درصد شهرداری‌ها در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های کتابخانه ای به خصوص در هفته کتاب، از شهرداران شهرهای شهرستان خواست تا در وصول هرچه سریع تر و به موقع این قضیه که قانون کشوری است توجه ویژه و اهتمام دوچندان داشته باشند .

captcha