مانایی ادیان آسمانی و اشخاص به وسیله کتاب صورت گرفته است
کد خبر: 1474802
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴
حجت‌الاسلام رصاف:

مانایی ادیان آسمانی و اشخاص به وسیله کتاب صورت گرفته است

گروه هنر: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: در ارزش کتاب و کتابخوانی همین مقدار بس که هر دینی که پا برجاست با کتابش و هر شخصیتی که ماندگار شده با کتاب ماندگار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، 27 آبان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس که در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برگزار شد، به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در ارزش کتاب و کتابخوانی همین مقدار بس باشد که هر دینی که پا برجاست با کتابش و هر شخصیتی که ماندگار شده با کتاب ماندگار شده است بنابراین جایگاه کتاب یک جایگاه بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه در دین اسلام به‌صورت ویژه به کتاب توجه شده است، افزود: این توجه به حدی است که ارزش آثار علما و دانشمندان را بالاتر از خون شهید می‌دانند و این نشان دهنده ارزشی است که این دین آسمانی به عالم، دانشمند، محقق، کتاب و قلم دانشمند قائل شده است.
حجت‌الاسلام رصاف با اشاره به اینکه در بحث کتابخوانی به‌شدت دچار مشکل هستیم، گفت: آماری که امروز از مسئله کتابخوانی در کشور ما در دست است به هیچ وجه در شأن ملت ما نیست لذا همه باید تلاش کنند.

مسئله کتابخوانی در آموزش و پرورش جنبه عملیاتی پیدا کند
سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه مسئله کتابخوانی در آموزش و پرورش باید جنبه عملیاتی به خود گیرد، افزود: باید دانش‌آموزان از همان سنین ابتدایی در مدرسه ساعتی داشته باشند که به کتابخانه روند و با کتاب آشنا شده و علاقه‌مند شوند و باید این ضعف را نظام آموزشی ما بپذیرد که چرا نمی‌تواند دانش‌آموز را به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کند و وقتی امتحانش تمام شد دیگر توجهی به کتاب نداشته باشد.
وی تأکید کرد: برنامه‌ریزان ما باید نسبت به ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان به کتاب ایجاد دغدغه کنند زیرا یکی از شاخصه‌های مهم در عرصه فرهنگ، مسئله توجه به کتاب است و هر گاه تنزل پیدا کرده است باید بدانیم که یک آسیب جدی به فرهنگ وارد شده است که قاعدتاً نیاز است تا چنین اقداماتی مانند برپایی نمایشگاه‌هایی کتاب با ابتکارات مختلف انجام دهیم تا مردم با کتاب آشنا شوند.
حجت‌الاسلام رصاف، پیشرفت‌های ایجاد شده در عرصه نرم‌افزار را بسیار خوب و اثرگذار توصیف کرد و افزود: با تمام این اوصاف، کتاب چیز دیگری است که هر کدام اثر خاص خود را دارند.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه استقامت لازم جهت انجام فعالیت‌های تحقیقی، با مطالعه به دست می‌آید، گفت: وقتی انسان یک کتاب را مطالعه می‌کند، ده‌ها مطلب را به دست می‌آورد که در تحقیق موثر است که این مسئله از عرصه نرم‌افزار به دور است.
وی خاطرنشان کرد: با پیشرفتی که در عرصه نرم‌افزار ایجاد شده است، گاهی نسل جوان ما گمان می‌کنند که دیگر نیازی به کتاب نیست در حالی که این تفکر درستی نیست و حتما ما باید برای خودبرنامه‌ریزی داشته‌ باشیم که در سبد خانوار بخشی به کتاب اختصاص یابد.
حجت‌الاسلام رصاف با بیان اینکه صدا و سیما و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش جدی در این مسئله ایفا می‌کنند، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با یک عزم ملی، این مسئله را که می‌تواند در حیات معنوی و علمی یک ملت نقش عمده‌ای داشته باشد در حد قابل قبول بالا بیاوریم.

captcha