کد خبر: 1499
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

ملت ایران از حق مسلم خود صرف نظر نخواهند کرد

گروه سیاسی: امام جمعه ساوجبلاغ گفت: مردم ایران از حق خود برای رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته ای کوتاه نمی آیند.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه البرز، حجت الاسلام محمد تقی ناطقی، امام جمعه ساوجبلاغ روز گذشته جمعه، در خطبه های نماز جمعه ساوجبلاغ گفت: برخی از کشورهای جهان که خود مجهز به فناوری هسته ای هستند چشم دیدن قدرت و پیشرفت همه جانبه ایران را ندارند و این حق را برای ملت ایران قائل نیستند.



وی افزود: تجربه نشان داده که مردم ایران هرگز مقابل حرف زور سر خم نمی کنند و تا پای جان برای احقاق حق خود ایستادگی می کنند.



وی خاطر نشان کرد: دیگر زمان تهدید و ارعاب ملت ایران به پایان رسیده و قدرت های جهان از جمله آمریکایی ها باید بدانند با تحریم و فشارهای اقتصادی نمی توانند مردم ایران را از دستیابی به فناوری هسته ای منصرف کنند.



ناطقی خاطرنشان کرد:آمریکایی ها برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب در این خصوص باید ضمن رعایت حق طبیعی ایران در این خصوص با زبان نرم و با ادبیاتی صلح آمیز با سردمداران ایران وارد گفت وگو شوند .



امام جمعه ساوجبلاغ ادامه داد: در جلسات مذاکره ای که تا کنون در این خصوص برگزار شده تیم دیپلماسی  ایران در سازمان ملل به روشنی و صراحت مواضع کشورمان را مطرح کرده و انتظار می رود طرفهای مقابل نیز در رفتار و کردار خود صادق باشند.



این مسئول درپایان گفت: امید است با تعاملات دو جانبه نتیجه این گفتگو ها به گونه ای رقم بخورد که ضمن فراهم آمدن شرایط مناسب برای فعالیت های هسته ای برخی مشکلات و فشارهای بین المللی بر روی ایران  نیز برداشته شود.


captcha