تيم فوتبال زنان مسلمان اسكاتلند به بهانه حجاب از مسابقات خذف شد
کد خبر: 1556375
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۱

تيم فوتبال زنان مسلمان اسكاتلند به بهانه حجاب از مسابقات خذف شد

گروه بين‌الملل: نخستين تيم فوتبال زنان مسلمان اسكاتلند به دليل رعايت حجاب اسلامی از حضور در مسابقات محروم شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از Scotland on Sunday، پس از اعلام مقامات فدراسيون بين‌المللی فوتبال مبنی بر ممنوعيت استفاده از پوشش‌های مذهبی در طول برگزاری مسابقه، تيم انصار نخستين تيم فوتبال زنان مسلمان در اسكاتلند، از حضور در مسابقات محروم شد.
اعضای اين باشگاه كه پيش از اين خود را برای حضور در مسابقات ليگ اسكاتلند در تابستان سال جاری آماده می‌كردند، با تصويب اين قانون ديگر نمی‌توانند در مسابقات شركت كنند.
زوبی مالك مربی تيم انصار در اين باره گفت: به نظر می‌رسد كه اميدهای ما برای عضويت در اتحاديه ليگ فوتبال اسكاتلند از بين رفته است.
وی با بيان اين‌كه تصميم مقامات فدراسيون بين‌المللی فوتبال برای تصويب اين قانون، ناعادلانه و غيرمنطقی است،‌ تصريح كرد: كليه اعضای تيم ما از پوشش اسلامی استفاده می‌كنند و كاملا ناعادلانه است كه از افراد بخواهيم بين دين خود و ورزش يك مورد را انتخاب كنند چرا كه كاملا واضح است افراد دين خود را به هر چيز ديگری ترجيح می‌دهند.
مالك در ادامه افزود:‌ در آسيا استعدادهای ورزشی زيادی وجود دارد كه اروپاييان به جذب اين استعدادها علاقه نشان می‌دهند، به طور مثال باشگاه مشهور و پرطرفدار آرسنال اخيرا نسبت به جذب يكی از بازيكنان ما علاقه نشان داده است اما اين قانون نشان می‌دهد كه در فوتبال به استعدادهای ورزشی اهميتی داده نمی‌شود.
وی در پايان نسبت به عواقب اين قانون هشدار داد و يادآورشد: اين مسئله مشكلات زيادی را برای ورزشكاران آسيايی در اسكاتلند ايجاد می‌كند.
تصويب اين قانون واكنش‌هايی را از سوی مسلمانان و جامعه آسيايی‌های مقيم اسكاتلند در پی داشته است،‌ از جمله عطا يعقوب، هنرپيشه و مجری تلويزيون كه با اين قانون مخالفت كرده و خواستار لغو فوری آن شده است.
وی كه يكی از اعضای هيئت مديره باشگاه انصار است در اين مورد اظهار كرد: بسيار ناراحت‌كننده است كه افراد تنها به دليل اجرای فرامين دينی خود از ورزش محروم شوند.
ريمله اختر يكی از اعضای فدراسيون ورزشی زنان مسلمان در اسكاتلند نيز با عجيب خواندن اين قانون، گفت: اين قانون تمامی اقدامات خوب فدراسيون جهانی فوتبال را برای رشد فوتبال در جهان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
يادآوری می‌شود، فروردين ماه امسال، پس از آن كه داور يك مسابقه فوتبال در كانادا يكی از بازيكنان را به دليل امتناع از برداشتن پوشش اسلامی از زمين مسابقه اخراج كرد، فيفا قانون منع استفاده از مظاهر دينی را در مسابقات فوتبال تصويب كرد.
captcha