حمایت وزیر فرانسوی از فوتبالیست های محجبه این کشور
کد خبر: 4035466
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

حمایت وزیر فرانسوی از فوتبالیست های محجبه این کشور

وزیر برابری جنسیتی فرانسه روز پنجشنبه از زنان فوتبالیست مسلمانی که به دنبال لغو ممنوعیت پوشیدن روسری در زمین هستند، حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Digital Journal، الیزابت مورنو به تلویزیون LCI گفت: من می‌خواهم به قانون احترام گذاشته شود. قانون می‌گوید که این زنان جوان می‌توانند روسری به سر و با حجاب فوتبال بازی کنند. امروزه در زمین‌های فوتبال حجاب ممنوع نیست.

قوانین وضع شده توسط فدراسیون فوتبال فرانسه در حال حاضر بازیکنانی را که در مسابقات رقابتی شرکت می‌کنند از پوشیدن نمادهای مذهبی آشکار مانند روسری مسلمانان یا کیپا یهودی جلوگیری می‌کند.

یک گروه زنان موسوم به "les Hijabeuses" در نوامبر سال گذشته با این ادعا که این قوانین تبعیض آمیز بوده و حق آنها برای انجام فرایض دینشان نقض کرده است، یک چالش قانونی علیه این قوانین راه‌اندازی کرد.

در حالیکه تقریباً دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مانده، موضوع حجاب در کشوری که شکلی سختگیرانه از سکولاریسم را حفظ می‌کند، به محل بحث تبدیل شده است.

در ژانویه، مجلس سنای فرانسه که تحت سلطه حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه است، قانونی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن پوشیدن نمادهای مذهبی آشکار در همه ورزش‌های رقابتی ممنوع می‌شود.

قوانین سکولار فرانسه، آزادی دینی را برای همه شهروندان تضمین می‌کند و هیچ قانونی در مورد ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در مکان‌های عمومی، به استثنای پوشش های تمام صورت که در سال 2010 غیرقانونی اعلام شد، وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha