آخرين هشدارهای مقامات هلندی درباره اكران فيلم موهن به قرآن در اين كشور
کد خبر: 1620367
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۰

آخرين هشدارهای مقامات هلندی درباره اكران فيلم موهن به قرآن در اين كشور

گروه بين‌الملل: مقامات بلندپايه هلند ضمن ابراز نگرانی خود از نمايش فيلم موهن به قرآن‌كريم با حمايت «گرت ويلدرز»، رهبر آزادی‌خواه حزب راست‌گرای‌ اين كشور به سازنده اين فيلم هشدار‌دادند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه بين‌المللی «شرق‌الاوسط»، مسئولان وزارت‌خانه‌های داخلی، خارجی و دادگستری هلند با تأكيد بر بازتاب نامناسب نمايش فيلم ويلدرز در جامعه هلند برای انصراف وی از پخش اين فيلم تلاش‌می‌كنند.
همچنين سخنگوی رسمی هلند با اشاره به آزادی بيان شهروندان هلندی در اين‌باره اعلام‌كرد: دولت اين كشور اقدامات ويژه‌ای برای جلوگيری از ايجاد جنجال‌های گسترده در عرصه‌های داخلی و بين‌المللی درنظر ‌گرفته‌است.
اين درحالی‌است‌ كه گرت ويلدرز طی جلسه ويژه‌‌ای با مسئولان پارلمان هلند ادعا‌كرد تصاوير اين فيلم كوتاه بيانگر ديدگاه وی درباره اسلام خواهد‌بود.
همچنين «ماكسيم ورهاگن»، وزير خارجه هلند ضمن گفت‌و‌گو با ويلدرز اعلام‌كرد: دولت اين كشور از حاميان آزادی بيان و عقيده است، اما تصميم ويلدرز با قوانين اين كشور هم‌خوانی ندارد.
از سوی ديگر مسئولان راديو هلند نيز ضمن اعلام مخالفت با ساخت اين فيلم، اقدام ويلدرز را ناشی از اسلام‌ستيزی وی عنوان‌كردند.
در همين راستا، «اديوان باكر»، كارشناس امور تروريستی در دفتر روابط بين‌الملل در هلند با هشدار به دولت در مورد اكران اين فيلم موهن، گفت: تأييد اكران فيلم ويلدرز، هلند را دچار تحريم‌های اقتصادی از سوی مسلمانان و اقدامات خشونت‌بار در داخل و خارج از اين كشور می‌كند.
وی افزود: اكران فيلم اسلام‌ستيزانه ويلدرز، هلند را با شعله‌های برافروخته خشم مسلمانان در سراسر جهان مواجه خواهدكرد كه پيش از اين نيز در قضيه كاريكاتورهای موهن و ضداسلامی كاريكاتوريست دانماركی، گريبانگير دولت دانمارك شده‌بود.
يادآوری‌می‌شود در پی تأييد خبر اكران اين فيلم طی دو هفته آينده، سفارتخانه‌های اين كشور از بيم واكنش مسلمانان جهان، در پايتخت‌های كشورهای اسلامی به حال آماده‌باش درآمدند.
captcha