تظاهرات دانشجويان افغان عليه اهانت آمريكايی‌ها به قرآن
کد خبر: 1655593
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶

تظاهرات دانشجويان افغان عليه اهانت آمريكايی‌ها به قرآن

گروه‌ بين‌الملل: صدها دانشجو و دانش‌آموز افغان امروز دوشنبه، ششم خرداد، با برپايی تظاهراتی در شهر «مزارشريف»، هتك حرمت قرآن كريم توسط نيروهای آمريكايی در عراق را محكوم‌كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه(AFP)، دانشجويان و دانش‌آ‌موزان افغان با سردادن شعارهای ضد آمريكايی، از دانشگاه مزارشريف تا مسجد مركزی اين شهر راه‌پيمايی‌كرده و با به آتش‌كشيدن آدمك «جرج بوش»، رييس‌جمهور آمريكا خشم خود را به اين اقدام موهن نشان‌دادند.
«مولوی عبدالقهار»، از روحانيون برجسته مزارشريف، در جريان اين تظاهرات تأكيدكرد: مسلمانان هيچ‌گاه به مقدسات مسيحيان و يهوديان توهين‌نكرده‌اند، اما غربی‌ها همچنان به هتك حرمت مقدسات اسلامی ادامه‌می‌دهند.
«احمد ناصر»، از شركت‌كنندگان در اين تظاهرات نيز به خبرنگار AFP گفت: ما هدف قراردادن قرآن توسط سربازان آمريكايی را به‌شدت محكوم‌می‌كنيم و خواستار مجازات عاملان اين اهانت هستيم.
يادآوری‌می‌شود يكی از تك‌تيراندازهای ارتش آمريكا روز 24 ارديبهشت‌ در ميدان تير منطقه «رضوانيه» عراق، يك نسخه قرآن كريم را كه عباراتی توهين‌آميز و نژادپرستانه به زبان انگليسی روی آن نوشته‌بودند، به‌عنوان هدف، مورد تيراندازی ‌قرارداد كه اين اقدام توهين‌آميز اعتراضات فراوانی در عراق و خارج از اين كشور به دنبال‌داشت.
captcha