فراخوان مقاله برای همايش «صلح، حقوق بشر و دين»
کد خبر: 1693458
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳

فراخوان مقاله برای همايش «صلح، حقوق بشر و دين»

گروه انديشه: دانشگاه مفيد قم برای پنجمين همايش دوسالانه «صلح، حقوق بشر و دين»، فراخوان مقاله داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، «هدايت يوسفی»، معاون مركز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفيد قم و مسئول دبيرخانه اين همايش، در گفت‌وگو با سرويس انديشه ضمن بيان خبر فوق گفت: تا به حال چهار همايش برگزار شده است و اين همايش پنجم است كه با عنوان صلح، حقوق بشر، دين در دانشگاه مفيد قم برگزار می‌شود. اين همايش هم شركت‌كنندگان خارجی دارد و هم شركت كنندگان ايرانی. ارزيابی مقالات توسط اساتيد داخلی و هم خارجی صورت می‌گيرد.
معاون مركز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفيدقم يادآور شد: علت انتخاب اين عنوان وجود شرايط ويژه‌ای است كه در دنيا حاكم است و اين كه آيا دين مخالف چنين صلحی است و آيا رعايت حقوق بشر به اين صلح كمك می‌كند؟
وی افزود: مركز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفيد پنجمين همايش بين‌المللی خود را با عنوان صلح، حقوق بشر و دين برگزار می‌كند كه برای مقالات و مباحث همايش محورهای زير پيش‌بينی شده است؛ «رابطه متقابل حقوق بشر و صلح»، «اديان و صلح»، «صلح، عدالت و دمكراسی»، «صلح و نقش نهادهای دينی و سازمان‌های مردم نهاد»، «صلح، زنان و كودكان»، «صلح،‌ آسيب‌ها و تهديدها».
يوسفی تأكيد كرد: از انديشمندان و پژوهشگران دعوت می‌شود تا مقالات خود را متناسب با محورهای پيش گرفته و با رعايت دقيق نكات ذيل به يكی از زبان های فارسی، انگليسی و عربی ارسال كنند. طرح يا چكيده مقاله حداكثر در 500 كلمه به صورت تايپ شده در محيط (WORD به همراه با نام و نام خانوادگی و درجه علمی نويسنده، نشانی پستی و الكترونيكی و تلفن مستقيم تماس) نهايتاً تا تاريخ 30 مهرماه سال جاری از طريق پست الكترونيكی به اين مركز ارسال شود.
در صورت تأييد طرح يا چيكده مقاله، از نويسنده درخواست می‌شود متن مقاله خود را جهت بررسی ارسال كند. مقاله بايد حداكثر در 25 صفحه (250 كلمه‌ای) به صورت تايپ شده در محيط Word تا تاريخ 1 دی‌ماه سال جاری از طريق پست الكترونيكی به اين مركز ارسال شود. مقاله ارسالی بايد صرفا برای اين همايش نوشته شده و در همايش يا نشريه ديگری ارايه نشده باشد. نويسندگان مقالات برگزيده، در ايام همايش ميهمان دانشگاه مفيد خواهند بود.
آدرس دبيرخانه: قم، بلوار صدوقی، ميدان مفيد، دانشگاه مفيد، صندوق پستی: 3611-37185، تلفن: 2903550-251-0098 و دورنگار: 2903551-251-0098
captcha