نشر آثار علما گسترش علم را به‌همراه دارد
کد خبر: 1843581
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹

نشر آثار علما گسترش علم را به‌همراه دارد

آثار علما راه را برای دانش‌پژوهان و محققان روشن می‌كند و با نشر اين آثار، افق‌های زيادی برای گسترش علم و عمل گشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله‌العظمی «جعفر سبحانی» از مراجع تقليد در ديدار اعضای كنگره مرحوم سيد ابوالحسن اصفهانی در قم گفت: در زندگانی اين مرد بزرگ و عالم برجسته جهان تشيع نكات مهمی وجود دارد كه در اين همايش‌ها و كنگره‌ها بايد بر آنها تاكيد شود و شخصيت ايشان به مردم بيشتر معرفی شود.
وی افزود: كتاب‌های بسياری درباره اين فقيه وارسته در نجف به زبان عربی چاپ شده است كه می‌تواند منبع خوبی برای تحقيق و تفحص در زمينه سيره و زندگی ايشان باشد.
آيت‌الله سبحانی با اشاره به اهميت برگزاری اين همايش‌ها تصريح كرد: در زمينه زندگی مرحوم آيت‌الله سيد ابوالحسن اصفهانی كارهای بزرگی انجام شده و افق‌های زيادی را برای دانش‌پژوهان و اساتيد روشن نموده است.
اين مرجع تقليد با اشاره دوران خفقان و استبداد در زمان حيات مرحوم سيد ابوالحسن اصفهانی، اظهار كرد: در دوران خفقان رضاخانی و زمانی كه رضاخان قصد داشت ريشه اسلام و روحانيت را بكند، ايشان با سياست و تدبير الهی خود توانست حوزه و زعامت علمای تشيع را حفظ كند.
آيت‌الله سبحانی خاطرنشان كرد: ايشان با دادن اجازه‌نامه اجتهاد، روحانيت و حوزه را حفظ كرد و اين اقدام تدبيری سياسی در برابر حملات دشمنان عليه روحانيون در آن زمان بود.
وی در پايان گفت: بايد اسامی شاگردان اين فقيه برجسته استخراج و جمع‌آوری و تقريرات دروس ايشان گردآوری شده تا راه برای آيندگان روشن‌تر شود.
captcha