فلسطين؛ محور نشست‌های نمايشگاه كتاب بيروت
کد خبر: 2046438
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱

فلسطين؛ محور نشست‌های نمايشگاه كتاب بيروت

گروه فرهنگ و هنر: پنجاه و چهارمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بيروت در حالی دومين هفته را پشت سر می‌گذارد كه برگزاری محافل و نشست‌هايی با محوريت فلسطين از برنامه‌های آن عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه لبنان به نقل از روزنامه «الشبيبه» عمان، «وضعيت كنونی فلسطين» از جمله اين نشست‌ها عنوان شده كه در آن «عزمی بشارة»، از انديشمندان مسلمان، با موضوع نشست سخنرانی خواهد كرد.
«صلاح صلاح» و «محمود سويد» نيز قرار است در نشستی با عنوان «محاصره غزه» سخنرانی كنند و «وضعيت اقتصادی و اجتماعی فلسطينی‌ها در لبنان» نيز از نشست‌هايی است كه «جابر سليمان» و «ساری حنفی» آن را ارائه خواهند كرد.
«فلسطينی‌های سال 1948» موضوع يكی از نشست‌های نمايشگاه كتاب بيروت است كه «اسعد عبدالرحمن» در آن سخنرانی خواهد كرد و «جنبش شهرك‌سازی» نيز طی نشستی توسط «عبدالله عبدالله»، نماينده سازمان «آزادی‌بخش فلسطين» در لبنان، بررسی خواهد شد.
براساس اين گزارش، قرار است در سلسله نشست‌های نمايشگاه بين‌المللی كتاب بيروت تعدادی از هنرمندان فلسطينی تجليل شوند.
مسئولان برگزاری نمايشگاه پيش از اين نيز نشستی درباره علامه «سيد‌محمد‌حسين فضل‌الله»، مرجع فقيد شيعيان در لبنان، به‌منظور گراميداشت اين انديشمند مسلمان، برگزار كردند كه در آن «جرج مسوح» از شخصيت‌های مسيحی، «رضوان سعيد»، «هانی فحص» و «جرج ناصيف» حضور داشتند.
captcha