عبدالله عبدالله: جهان دیر متوجه تهدیدات تروریسم شد
کد خبر: 3753142
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

عبدالله عبدالله: جهان دیر متوجه تهدیدات تروریسم شد

گروه بین‌الملل ــ رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: جهان بسیار دیر متوجه تهدیدات تروریسم در افغانستان شده ‌است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «هشدار» افغانستان؛ عبدالله عبدالله در سفرش به اندونزی و در همایشی که از سوی مرکز مطالعات سیاست خارجی این کشور با عنوان «افغانستان؛ به سوی صلح، آشتی و همکاری بین‎المللی» برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی در این همایش با اشاره به چگونگی حضور نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان گفت: در سال‎های مقاومت تلاش کردیم بگوییم که تهدید دهشت‎افگنی در افغانستان، امنیت و صلح جهانی را به خطر انداخته است اما این پیام را جهان با تأخیر شنید.

رئیس اجرایی افغانستان اظهار کرد: اکنون در کنار گروه طالبان، گروه داعش نیز در افغانستان ظهور کرده است و دست به انجام حملات و تحرکات ویرانگر می‎زند. همه این دشواری‎ها، مردم افغانستان را از حرکت به سوی زندگی مرفه باز نداشته است و آنها تلاش می‌کنند تا به یک افغانستان مرفه و با ثبات دست پیدا کنند.

عبدالله همچنین گفت: کشوری که میزبان رهبران طالبان و پناهگاه امن برای اعضای این گروه است، گام‎های اساسی در راستای تشویق این گروه برای صلح با دولت افغانستان برنداشته است. و از گروه طالبان خواست تا دست از خشونت بکشد و روابط خود با گروه‎های دهشت‎افگن را قطع کند.

رئیس اجرایی ضمن تأکید بر پذیرش قانون اساسی از سوی گروه طالبان، از این گروه دعوت کرد تا مشکلات خود با دولت افغانستان را با استفاده از راه‎های مسالمت‎آمیز حل کند. وی همچنین از تلاش‎های دولت اندونزی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت و ابراز امیدواری کرده است که این تلاش‎ها به نتیجه مثبت منجر شود.

یادآور می‌شود، اندونزی در چند سال اخیر تلاش کرده است تا در پروسه صلح دولت افغانستان با مخالفان مسلح آن ایفای نقش کند. این کشور ضمن میزبانی از مقام‎های شورای عالی صلح افغانستان برای انتقال تجربه خود در حوزه صلح، از یک نشست مهم نیز با حضور علمای این کشور، افغانستان و پاکستان در محکومیت جنگ کنونی افغانستان میزبانی کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha