شماره جديد نشريه اينترنتی «بيان» منتشر شد
کد خبر: 2110302
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲

شماره جديد نشريه اينترنتی «بيان» منتشر شد

گروه فضای مجازی: پنجاه و نهمين شماره هفته‌نامه اينترنتی شهر قرآن با عنوان «بيان» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، تيتر اصلی اين شماره نشريه بيان، به سخنان آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی در ديدار با رئيس و معاونان جهاد دانشگاهی، درباره «حركت جهادی؛ تفكر در منافع و مصالح علوم» اختصاص يافته است و رونمايی از «منشور آئين انتصاب مديريت علوی» و مطالبی درباره آموزش قرآن و نهضت ترجمه قرآن، از ديگر تيترهای اين نشريه محسوب می‌شوند.
در بخش همايش و جشنواره‌ها به دو عنوان برگزاری جلسات نظريه‌پردازی «حضور فاطمه(س) در فقه» در مؤسسه محراب فهيم و برگزاری دوره آموزشی «بُشری» ويژه كارشناسان قرآن و عترت سراسر كشور پرداخته شده است و بخش گفت‌وگوهای قرآنی نيز شامل دو گفت‌وگو با «محمدصادق كوشكی» عضو هيئت علمی دانشگاه خواجه نصير‌الدين طوسی و «عليرضا كاوند»، عضو هيئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن است.
در بخش جديدترين مقالات و پايان‌نامه‌های قرآنی نيز به بررسی مقاله «قرآن در سيره حضرت فاطمه(س)» و دفاع از ‌پايان‌نامه «بررسی فقهی مال مخلوط به حرام» توسط «محمد عندليب» در معاونت آموزش مركز مديريت حوزه‌های علميه پرداخته شده است.
بخش تازه‌های نشر هم به عرضه پنج‌ جلد از دايرة‌المعارف قرآن كريم در سال 90 و نيز تجديد چاپ و عرضه چهار كتاب از مجموعه «بانوی ماه» با عناوين «خانه كوچك؛ زندگی بزرگ»، «خرمشهر، كوجهان آرا؟!»، «باغ انگور، باغ سيب، باغ آيينه» و «سفر برمدار مهتاب» در نمايشگاه كتاب تهران اختصاص دارد.
همچنين قرآن در آن سوی مرزها، عنوان بخش ديگری از اين نشريه است كه برپايی نشست «علم تفسير و تفاسير اروپايی در اسلام معاصر» در مراكش و همچنين سخنان «حبيب قهرمانی»، مدير اداره همكاری‌های علمی و بين‌الملل پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی درباره تأثير حضور بانوان محجبه ايرانی در خارج از كشور در اين بخش جای گرفته‌اند.
بخش آخر، يعنی بخش معرفی وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌های قرآنی نيز به راه‌اندازی «بزرگ‌ترين كتابخانه ديجيتالی جهان اسلام در مشهد» و توليد نسخه دوم نرم‌افزار قرآنی «باب‌النعيم» پرداخته است.
captcha