دیدار اعضای کانون قرآن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با دو مادر شهید
کد خبر: 4032879
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

دیدار اعضای کانون قرآن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با دو مادر شهید

اعضای کانون قرآن و عترت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به دیدار دو مادر شهید ساکن منطقه 9 شهرداری تهران شتافتند.

شهید محمدرضا دهقانبه گزارش ایکنا، اعضای کانون قرآن و عترت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به دیدار مادران شهید محمدرضا دهقان و شهید حسن هیواچی در منطقه 9 تهران رفتند.

در این برنامه مادر شهید دهقان در مورد ویژگی‌های فرزندش صحبت کرد و گفت: جوان‌های امروزی فکر می‌کنند، شهدا خیلی متفاوت بودند و ما نمی‌توانیم مثل آن‌ها باشیم، ولی شهدای مدافع حرم ثابت کردند که می‌توان به شهدای دفاع مقدس تأسی کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شهدای مدافع حرم خیلی غریب بودند، غریبانه با خانواده خداحافظی می‌کردند و حتی به دوستان و فامیل هم اطلاع نمی‌دادند. اعزام‌‌ها شبانه بود و حتی در سال‌های اول دهه ۹۰، بعد از شهادت روی سنگ مزارشان نیز شهید مدافع حرم نمی‌نوشتند، بلکه با عناوین دیگری مثل شهدای امنیت و شهدای مرزبانی معرفی می‌شدند. در حالی که این رزمنده‌ها برای این‌که داعش به داخل مرزها نیاید صدها کیلومتر آن سوی مرزها به دفاع پرداختند.

مادر شهید محمدرضا دهقان بیان کرد: شهدای مدافع حرم ایرانی، غریب هستند و شهدای مدافع حرم افغانستانی و پاکستانی غربت خیلی بیشتری دارند و بعد از شهادتشان، اغلب خانواده‌هایشان با مشکلات مالی و حمایتی نیز مواجه شدند.

انتهای پیام
captcha