تشريح برنامه‌های دوره تدبر در قرآن ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران
کد خبر: 2202244
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

تشريح برنامه‌های دوره تدبر در قرآن ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برنامه‌‌های دوره آموزشی تدبر در قرآن را كه ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران است، تشريح كرد.

محمد برزگر، مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام اين خبر عنوان كرد: مركز قرآن و عترت حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در راستای ترويج فرهنگ قرآن و عترت(ع) به طور تخصصی عهده‌دار برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن در دانشگاه‌ها با حمايت علمی موسسه تدبر در قرآن قم است.
برزگر خاطرنشان كرد: اين دوره‌ها در شهر تهران از سال 84 تاكنون با حضور دانشجويان دانشگاه‌های تهران و در دانشگاه تهران و اخيراً در دانشگاه‌های علم و صنعت، خواجه نصير و الزهرا(س) برگزار شده است. تاكنون 19 دوره از اين كلاس‌ها برگزار شده و در مجموع در اين دوره‌ها بيش از 2000 نفر از دانشجويان شركت كرده‌اند.
وی درباره آشنايی با محتوای اين كلاس‌ها كه به همت مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: در اين كلاس دانشجويان با تعدادی از سوره‌های اواخر قرآن كه توسط مربيان ارائه می‌شود تا حدی با نگاه متدبرانه به اين كتاب الهی آشنا خواهند شد.
برزگر درباره زمان و مكان برگزاری و ثبت نام كلاس‌ها عنوان كرد: كلاس بانوان به ترتيب كلاس شماره ۱، شنبه‌ها ساعت 13 تا 15، از 7 آبان تا 10 دی در دانشكده برق دانشگاه خواجه نصير، كلاس شماره 2، شنبه‌ها ساعت 15 تا 17، از 30 مهر تا 3 دی در دانشگاه امير كبير، كلاس شماره 3، يك‌شنبه‌ها ساعت ۱۳تا ۱۵ از ۱ آبان تا ۱۱ دی در دانشگاه شهيد بهشتی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: كلاس شماره 4 در دوشنبه‌ها، ساعت ۱۳ تا ۱۵، از ۲ آبان تا ۱۲دی در دانشگاه علم و صنعت، كلاس شماره 5 در چهارشنبه‌ها ساعت ۱۳تا ۱۵، از ۴ آبان تا ۱۴دی، دفتر حوزه دانشجويی و كلاس شماره 6، پنج‌شنبه‌ها ساعت 14 تا 16 از ۵ آبان تا ۱۵دی، دفتر حوزه دانشجويی برای بانوان برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد: كلاس آقايان به ترتيب در كلاس شماره ۱، يكشنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۱۵ از ۱ آبان تا ۱۱ دی، در دانشگاه شهيد بهشتی، كلاس شماره ۲، يكشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ از ۱ آبان تا ۱۱ دی، دانشگاه علم و صنعت، كلاس شماره 3 دوشنبه‌ها، ساعت 15 تا 17 از 2 آبان تا 12 دی در دانشكده برق دانشگاه خواجه نصير برپا خواهد شد.
مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: كلاس شماره 4، دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ از ۲ آبان تا ۱۲دی، دانشكده فنی اميرآباد در دانشگاه تهران، كلاس شماره 5، پنج‌شنبه‌ها ساعت 9 تا 11 از ۵ آبان تا ۱۵ دی در دفتر حوزه دانشجويی برگزار می‌شود.
وی درباره مكان‌های ثبت نام بيان كرد: خيابان جمال‌زاده شمالی، خيابان فاطمی غربی، روبروی سازمان بازنشستگان نيروهای مسلح، پلاك 268، حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از يكشنبه تا پنج‌شنبه ساعت 10 تا 15 آماده ثبت نام برای علاقه‌مندان است.
وی ادامه داد: دانشگاه شهيد بهشتی، دفتر مديريت فرهنگی از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 15، طبقه بالای مسجد دانشگاه علم و صنعت، كانون قرآن و عترت، ساعت 11:30 تا 12، از شنبه تا چهارشنبه، دانشگاه امير كبير، همه روزه از ساعت 11:30 تا 12:30 در مسجد دانشگاه، روزهای شنبه ساعت 13 تا 17 دفتر كانون قرآن و عترت، دانشكده برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی، دفتر كانون قرآن و عترت، از شنبه تا چهارشنبه مكان‌های ثبت نام هستند. همچنين مهلت ثبت نام تا 27 مهرماه اعلام شده است.
captcha