حزب‌الله ترور دبيركل كميته‌های مقاومت مردمی فلسطين را محكوم كرد
کد خبر: 2289416
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴

حزب‌الله ترور دبيركل كميته‌های مقاومت مردمی فلسطين را محكوم كرد

گروه بين‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) با صدور بيانيه‌ای ترور دبيركل كميته‌های مقاومت مردمی فلسطين در حملات هوايی اسرائيل به نوار غزه را محكوم و اعلام كرد: اين اقدام صهيونيست‌ها حركتی بزدلانه بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه تلويزيونی المنار، حزب‌الله در اين بيانيه ترور زهير القيسی، دبيركل كميته‌های مقاومت مردمی فلسطين و محمود احمد حننی، يكی از معاونان وی و از آزادگان فلسطينی و همچنين بمباران هوايی غزه را كه به شهادت مسئولان جنبش جهاد اسلامی و شهروندان فلسطينی منجر شد، به شدت محكوم كرد.
در بيانيه حزب‌الله آمده است: دستان جنايتكارانه صهيونيسم بار ديگر عليه مجاهدان ملت فلسطين دراز شد تا يكی از نمادهای مبارزه و مقاومت را به شهادت برساند و فصل جديدی از تروريست‌بودن صهيونيست‌ها را ثبت كند.
حزب‌الله همچنين تأكيد كرد: اين جنايت اسرائيل ذاتی‌بودن جرم و جنايت در انديشه صهيونيسم را كه برای هيچ توافقنامه‌ای ارزش قائل نيست و آتش‌بس را به رسميت نمی‌شناسد، يادآوری ‌می‌كند.
بيانيه حزب‌الله همچنين حاكی است: اين عمليات جنايتكارانه در سايه سكوت جهان عرب در برابر اقدامات تروريستی رژيم اسرائيل و سرگرم‌شدن كشورهای عربی به مسائل داخلی و همراه‌شدن برخی عرب‌ها با طرح آمريكايی ـ صهيونيستی كه به‌منظور دشمن‌تراشی‌های جديد عليه ملت‌های عرب در جريان است، انجام شد.
حزب‌الله در ادامه اعلام كرد: جنايت تروريستی اسرائيل در حالی به وقوع پيوست كه برخی عرب‌ها خطر تجاوزهای اسرائيل برای امت اسلام، آينده مسلمانان، ملت‌ها و مسئله فلسطين را فراموش كرده‌اند.
حزب‌الله در پايان از ملت‌های عربی خواست كه برای آزادی فلسطين از زير سلطه اسرائيل و اقدامات تروريستی اين رژيم كه حمايت‌های مداوم آمريكا و غرب بر آن سرپوش می‌گذارد، تمام تلاش‌های خود را به كار بگيرند.
گزارش ديگری نيز حاكی است، حزب‌الله با صدور بيانيه‌ای در واكنش به تظاهرات «لبيك يا بحرين» كه روز جمعه، 19 اسفند، در پاسخ به اظهارات پادشاه اين كشور كه تظاهركنندگان را عده‌ای اندك خوانده بود، برگزار شد، تأكيد كرد: كسانی كه برای تحقق آزادی و تشكيل نظام سياسی عادلانه در بحرين دست به انتفاضه زده‌اند، عده‌ای اندك نيستند، بلكه بيشتر ملت بحرين را تشكيل می‌دهند.
اين حزب خاطرنشان كرد: تظاهرات گروهی در بحرين، وحدت تمامی گروه‌های اين كشور و اتفاق‌نظر برای ايجاد تغيير داخلی و تحقق خواسته‌های برحق انقلابيون در سريع‌ترين زمان ممكن را نشان می‌دهد.
پايان بيانيه حزب‌الله حاكی است: رژيم حاكم بر بحرين برای حفظ خون انسان‌های بی‌گناه و نجات كشور از ظلم و بی‌عدالتی راهی جز تحقق خواسته‌های بر حق ملت ندارد.
يادآوری می‌شود، جنگنده‌های اسرائيلی جمعه شب، 19 اسفند، با اصابت يك موشك به خودرويی در منطقه «تل الهوی» در شهر غزه، زهير القيسی و محمود احمد حننی را به شهادت رسانده و يك تن را نيز به شدت مجروح كردند.
captcha