به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، حجتالاسلام سيداسماعيل حسينیمقدم، مديركل اوقاف و امور خيريه فارس شنبه، 24 فروردينماه در نخستين نشست شورای فرهنگی اين ادارهكل در سال جاری با اشاره به ايام فاطميه و فرارسيدن مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: برپايی سوگواره ياس نبوی در حقيقت عرض ارادت به حضرت فاطمه(س) و خدمت به نبی مكرم اسلام(ص) و اهل بيت(ع) است.
وی افزود: در اين ايام بايد به شهر مقدس شيراز بهعنوان سومين حرم اهل بيت(ع) رنگ و بويی فاطمی دهيم و همانطور كه استان فارس در اجرای طرح آرامش بهاری يك حماسه آفريد، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و سوگواره ياس نبوی نيازمند يك حماسه است.
حجتالاسلام حسينیمقدم با تصريح اينكه محدوده اجرای برنامههای فرهنگی اوقاف، بقاع متبركه است، گفت: ويژهبرنامههای شهادت دخت نبی مكرم اسلام(ص) نيز در استان فارس با محوريت حرم امامزادگان و بقاع متبركه و با حضور مبلغان علوم دينی برگزار میشود.
مديركل اوقاف فارس تأكيد كرد: مراسم ويژه سوگواره ياس نبوی همزمان با سراسر كشور از ساعت 10 صبح 26 فروردينماه در 441 بقعه متبركه استان فارس برگزار میشود.
وی در پايان خاطرنشان كرد: از عموم مردم فرهيخته و ولايتمدار استان جهت شركت در اين مراسمهای معنوی و عرض تسليت و تعزيت به پيشگاه حضرت بقيةالله(عج) دعوت میشود.