به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، همزمان با سراسر كشور، سومين حرم اهل بيت(ع) امروز يكشنبه، 25 فروردينماه در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا شد.
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) تحت عنوان «تجمع بزرگ فاطميون» از ساعت 9 صبح امروز با حضور خيل كثيری از مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در سراسر نقاط فارس برگزار شد.
تجمع فاطميون در شيراز با آئين تشييع پيكر مطهر 5 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادغام شد و اين مراسم با حضور مسئولان، روحانيان، نظاميان و عامه مردم اجرا شد.
حسين كريمی، مسئول روابط عمومی شورای هيئات مذهبی شيراز در حاشيه برگزار اين مراسم به خبرنگار ايكنا گفت:امروز در شهرستان شيراز بهعنوان سومين حرم اهل بيت(ع) و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم بزرگی را توسط تمام هيئات مذهبی اين شهرستان در 4 مسير برگزار شد.
وی افزود: مسير نخست كه مهمترين مسير عزاداری در شيراز بود، از بنای مقدس فاطميه با حضور 60 هيئت مذهبی رأس ساعت 9 صبح آغاز شد و ساعت 10 نيز كليه هيئات مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كردند.
كريمی تصريح كرد: عزاداری در مسير دوم از ميدان احسان، خيابان زرهی بهسمت فلكه معلم با حضور 22 هيئت مذهبی و در مسير سوم و چهارم نيز در شهركهای سعدی و ميانرود برگزار شد.
مسئول روابط عمومی شورای هيئات مذهبی شيراز به تعداد هيئات مذهبی در شيراز اشاره كرد و گفت: در شيراز بيش از 570 هيئت مذهبی وجود دارد كه تمامی آنها در مناطق مختلف خود اعم از حسينيهها، تكايا و بقاع متبركه اقدام به برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) كردند.
وی با تصريح اينكه بيش از دو هزار هيئت مذهبی در فارس وجود دارد، خاطرنشان كرد: در شهرستانهای فارس نيز مراسم سوگواری با همت هيئات مذهبی هر شهرستان برگزار شد.