کد خبر: 2549558
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

زن آمريكايی اوباما را غافلگير كرد

گروه بين‌الملل: در جريان سخنرانی رئيس جمهور آمريكا در مراسمی، يك زن آمريكايی در برابر رسانه‌ها او را به دليل قتل مسلمانان در نقاط مختلف دنيا، «قاتل» خطاب كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری شبكه العالم، اين زن آمريكايی قبل از آنكه نيروهای امنيتی او را از سالن كنفرانس خارج كنند، خطاب به رئيس جمهور آمريكا گفت: آمريكا حق ندارد مسلمانان را در مناطق مختلف دنيا به قتل برساند و اين اقدامات آمريكا غير قانونی است.
اين زن آمريكايی با اشاره به قتل يك نوجوان 16 ساله به نام «عبدالرحمن العواقی» گفت: اين فرد به دست تو (اوباما) كشته شده، آيا اين روش برخورد آمريكا با يك انسان 16 ساله است؛ آيا می‌توانی بگويی كه چرا اين فرد كشته شده؟ آيا می‌توانی به مسلمانان بگويی كه جان آن‌ها نيز مانند جان ما با ارزش است؟ آيا می‌توانی هواپيماهای بدون خلبان را از دست سی آی ای خارج كنی؟ آيا می‌توانی موافقت با حملاتی كه موجب قتل مردم می‌شود را متوقف كنی؟
وی افزود: اقدامات آمريكا در زندانی كردن و قتل مسلمانان بدون مدارك و دلايل قاطع، غيرقانونی است.
اين زن آمريكايی تأكيد كرد: آيا آمريكا از قتل هزاران مسلمان عذرخواهی می‌كند، و آيا آمريكا به خانواده‌های كسانی كه به دست تو جناب رئيس جمهور به قتل رسيده‌اند، غرامت می پردازد؟
اين زن معترض گفت: آيا اين اقدامات موجب می‌شود كه ما در خانه خود امنيت بيشتری داشته باشيم؟
وی ادامه داد: من كشورم را دوست دارم .. من حاكميت قانون را دوست دارم .. هواپيماهای بدون خلبان موجب كاهش امنيت ما می‌شوند. نگهداری متهمان در گوانتانامو موجب كاهش امنيت ما می‌شود.
پس از آنكه نيروهای امنيتی اين زن را در برابر دوربين خبرنگاران از سالن كنفرانس خارج كردند، باراك اوباما با مكثی طولانی خطاب به حاضران گفت: اين زن حق دارد هر چه كه می‌خواهد بگويد و بايد به حرف‌های او گوش داد(!) البته من بيشتر حرف‌های او را قبول ندارم و واضح است كه او به بيشتر حرف‌های من گوش نمی‌داد. البته اينها مسائل دشواری هستند.
captcha