به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و در دهه كرامت و غبارروبی مساجد، مجضع مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پنجشنبه، 13 تيرماه غبارروبی و عطرافشانی شد.
در اين مراسم معنوی مضج و حرمهای مطهر حضرت سيد ميراحمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت سيد ميرمحمدبن موسی(ع) با حضور توليت آستان مقدس، خانواده شهدا و ايثارگران و جانبازان و جمعی از مسئولان استانی غبارروبی شد.
شركتكنندگان با لباس مخصوص از مقابل دارالقرآن با ذكر ادعيه به حركت درآمده و در حالی كه زائران حضرت شاهچراغ(ع) صلوات گويان اين گروه را همراهی میكردند با تجمع در ايوان حضرت سيد ميراحمدبن موسی(ع) مراسم را با تلاوت آياتی از كلامالله مجيد آغاز و پس از قرائت اذن دخول و زيارت نامه به حرم شريف وارد شدند.
در اين مكان كه خادمان لاله به دست در صفوف منظم در حال اجرای مراسم بودند درب ضريح مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط آيتالله سيد محمدمهدی دستغيب گشوده شد و جمعی از ارادتمندان و شيفتگان به خاندان رسالت با ورود به ضريح مطهر نذورات مردمی را جمعآوری و به سالن غبارروبی منتقل كردند؛ سپس قسمتهای مختلف ضريح و مضجع منور با گلاب ناب ميمند شستوشو داده شد و با پارچههای مخصوص غبارروبی شد.
در هنگام غبارروبی مداحان اهل بيت(ع) با ذكر مناقب و فضائل حضرت سيد ميراحمدبن موسی(ع) نورانيت مضاعفی را در اين فضای معنوی به وجود آوردند.
يادآور میشود، پس از پايان مراسم كه سه ساعت به طول انجاميد جمعی از شركتكنندگان وجوه جمع آوری شده از شمارش تحويل نمايندگان بانك عامل داده تا به حساب مخصوص واريز شود و اين نذورات به مصرف هزينههای جاری و حفظ ونگاهداری آستان مقدس و رفاه زائران خواهد رسيد.