به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، حجتالاسلام غلامحسين نيازی، سرپرست دبيرخانه كانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز سهشنبه، 5 شهريورماه در ديدار با محمدباقر كشفی، مديركل صدا و سيمای مركز فارس بر ضرورت توجه به مساجد تأكيد كرد و گفت: مساجد از زمان رسولالله(ص) محل عبادت و تصميمگيری مسلمين بودند و نبايد از اهميت اثرگذاری مساجد در جامعه غافل شد.
اين مقام فرهنگی از فعاليت كانون فرهنگی ـ هنری مصلی شيراز خبر داد و افزود: صدا و سيمای مركز استان نيز برای انعكاس فعاليتهای كانونهای مساجد فارس گامی مهم را بردارد و در جهت فرهنگسازی اسلامی در جامعه زمينه همكاری را فراهم كند.
وی با اشاره به وجود يك هزار باب كانون فرهنگی ـ هنری در مساجد فارس، افزود: 32 كانون تخصصی در رشتههای مختلف با حمايت مردم فعاليت میكنند چراكه كانونهای مساجد مردم نهاد محسوب میشوند.
حجتالاسلام نيازی با تأكيد بر اينكه اقشار مختلف مردم در كانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس به فعاليت مشغول هستند، تصريح كرد: انعقاد تفاهمنامه با فنی و حرفهای، كميته امداد امام خمينی(ره) و آموزش پرورش در راستای غنیتر شدن فعاليتهای كانونهای فرهنگی و تعامل بيشتر سازمان با مساجد صورت گرفته است.
دبير اجرايی شورای هماهنگی دهه كرامت فارس از راهپيمايی اعضای كانونهای مساجد سراسر استان در ايام دهه كرامت و حضور اين افراد در روز ششم ذيقعده در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: كانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در برنامههای فرهنگی ـ هنری همواره پيشگام بودهاند.
وی پيشنهاد تأسيس كانون فرهنگی ـ هنری در مسجد صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران مركز فارس را داد كه مورد استقبال مديركل اين مركز قرار گرفت.
يادآور میشود، در پايان اين مراسم از زحمات محمدباقر كشفی، مديركل صدا و سيمای مركز فارس، محمدرضا شواخی زواره، معاون اطلاعات و اخبار، سيد محمدهادی حجازی، مدير توليد و پخش خبر، علی داورپناه، مدير روابط عمومی و مهدی يزدانی، مسئول دفتر مديركل اين مركز تجليل شد.