به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) اين مراسم شب گذشته 11 شهريورماه از سوی مركز مديريت حوزههای علميه و بيت آيتاللهالعظمی گلپايگانی در قم برگزار شد.
در اين مراسم كه همزمان با شام شهادت صادق آل محمد(ص) برگزار شد، آيتالله محسنی گركانی، رئيس ديوان عالی كشور، آيتالله خرازی، حجتالاسلام والمسلمين سعيدی امام جمعه قم، حجتالاسلام والمسلمين فرخفال، مدير حوزه علميه استان قم، حجتالاسلام والمسلمين بنايی، مشاور رئيس قوه قضائيه در مجلس شورای اسلامی، پيريايی استاندار قم و معاونان، نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد و روحانيون و اقشار مختلف جامعه در مدرسه فيضيه حضور يافتند.
در اين مراسم پس از ذكر مصيبت صادق آل محمد(ص) توسط ذاكر اهل بيت(ع) حجتالاسلام والمسلمين كدكنی به ايراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: رئيس فقه جعفری با استفاده از فرصت تغيير حكومت امويان به عباسيان، دانشگاه جامعی را تاسيس نمود و خود به عنوان مدرس به تربيت شاگردان در علوم مختلف پرداخت.
كدكنی در بخش ديگری از سخنان خود به سالروز حمله بی رحمانه مزدوران رژيم پهلوی به طلاب مدرسه فيضيه اشاره و تصريح كرد: طاغوت تا دندان مسلح كه كشورهای ابرقدرت دنيا آن را ژاندارم منطقه معرفی میكردند، تصور نمیكرد روزی با پيروزی انقلاب اسلامی پرونده خود را خاتمه يافته ببيند.