کد خبر: 2583727
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

مراسم بزرگداشت شهدای فيضيه برگزار شد

گروه حوزه‎های علميه: مراسم بزرگداشت شهدای فيضيه با حضور شخصيت‎های حوزوی و استانی از سوی بيت آيت‌الله العظمی گلپايگانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‎المللی قرآن(ايكنا) اين مراسم شب گذشته 11 شهريورماه از سوی مركز مديريت حوزه‎های علميه و بيت آيت‎الله‎العظمی گلپايگانی در قم برگزار شد.
در اين مراسم كه همزمان با شام شهادت صادق آل محمد(ص) برگزار شد، آيت‌الله محسنی گركانی، رئيس ديوان عالی كشور، آيت‎الله خرازی، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی امام جمعه قم، حجت‎الاسلام والمسلمين فرخ‌فال، مدير حوزه علميه استان قم، حجت‎الاسلام والمسلمين بنايی، مشاور رئيس قوه قضائيه در مجلس شورای اسلامی، پيريايی استاندار قم و معاونان، نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد و روحانيون و اقشار مختلف جامعه در مدرسه فيضيه حضور يافتند.
در اين مراسم پس از ذكر مصيبت صادق آل محمد(ص) توسط ذاكر اهل بيت(ع) حجت‎الاسلام والمسلمين كدكنی به ايراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: رئيس فقه جعفری با استفاده از فرصت تغيير حكومت امويان به عباسيان، دانشگاه جامعی را تاسيس نمود و خود به عنوان مدرس به تربيت شاگردان در علوم مختلف پرداخت.
كدكنی در بخش ديگری از سخنان خود به سالروز حمله بی رحمانه مزدوران رژيم پهلوی به طلاب مدرسه فيضيه اشاره و تصريح كرد: طاغوت تا دندان مسلح كه كشورهای ابرقدرت دنيا آن را ژاندارم منطقه معرفی می‎كردند، تصور نمی‌كرد روزی با پيروزی انقلاب اسلامی پرونده خود را خاتمه يافته ببيند.
captcha