گشت‌زنی ۱۰۰ شناور سپاه در خليج فارس/ آمريكايی‌ها همه جا ما را می‌بينند
کد خبر: 2590924
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

گشت‌زنی ۱۰۰ شناور سپاه در خليج فارس/ آمريكايی‌ها همه جا ما را می‌بينند

گروه سياسی: فرمانده نيروی دريايی سپاه با اشاره به اشراف همه‌جانبه اين نيرو در خليج فارس گفت: امروز بيش از ۱۰۰ شناور ما روزانه در خليج فارس به گشت‌زنی می‌ پردازند به طوری كه آمريكايی‌ها هر كجا را نگاه كنند، ما را می‌بينند.

‌به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از سپاه‌نيوز، دريادار پاسدار علی فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ويژه خبری شبكه دو سيما به تشريح توانمندی های اين نيرو پرداخت.
دريادار فدوی با اشاره به اشراف همه جانبه نيروی دريايی سپاه در خليج فارس گفت: امروز بيش از 100 شناور ما روزانه در خليج فارس به گشت زنی می پردازند به طوری كه امريكايی ها هر كجا را نگاه كنند، ما را می بينند.
وی با بيان اينكه امريكا در خليج فارس موضع انفعالی دارد، گفت: هيچ موضوعی را سراغ نداريم كه امريكايی ها در اين منطقه از دستورات سپاه تمكين نكرده باشند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در عين حال گفت: توانمندی و قدرت ما در حدی است كه امروز بايد برای ديدن شناورهای امريكايی به سواحل كشورهای جنوبی خليج فارس برويد.
سردار فدوی با اشاره به رويارويی مستقيم سپاه و امريكا در خليج فارس در ايام دفاع مقدس گفت: توان ما امروز به گونه ايست كه امريكايی ها را مجبور به تغيير استراتژی نظامی خود بعد از نزديك به 200 سال كرده است.
وی خاطرنشان كرد: توان نيروی دريايی سپاه بر 5 پايه شناورهای تندرو، موشكی، هوادريا، پهپاد و تكاوران جهادی تعريف شده است.
فرمانده نيروی دريايی سپاه خاطرنشان كرد: در مقطعی، امريكايی ها هم اقدام به استفاده از شناور تندرو در خليج فارس كردند اما نتوانستند و آنها را جمع كردند و به قول حضرت آقا آدم اين كار را نداشتند.
دريادار فدوی با بيان اينكه ما از لبه تكنولوژی ها در تجهيزات خود استفاده می كنيم، گفت: شناورهای تندروی دنيا سرعتی در حد 35 نات دارند اما شناورهای تندروی سپاه سرعت 60 نات دارند و در برنامه آينده بنا داريم اين سرعت را به 80 نات برسانيم.
سردار فدوی ايجاد قدرت بازدارندگی را اصلی‌ترين دستاورد نيروی دريايی سپاه عنوان كرد و گفت: اين موضوع برای دشمن هم روشن شده است كه بايد قبل از هرگونه تهاجم، هزينه آن را بسنجد و اين هزينه زياد كه دشمن را منصرف می‌كند, همان توان بازدارندگی است.
وی خاطرنشان كرد: آمريكا مصوباتی برای ورود به هر جنگ دارد كه می‌داند در صورت جنگ با ايران نمی‌تواند اين مصوبات را عملی كند.
دريادار فدوی افزود: اين مصوبات شامل 4 بند نظامی و 9 بند سياسی است كه ارزيابی روند تحول جنگ، كنترل، دامنه و شدت جنگ، اطمينان از پذيرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمريكا و اطمينان از پيروزی قطعی و سريع، 4 بند نظامی اين مصوبات است كه آمريكا در صورت جنگ با ايران نمی‌تواند آنها را عملی كند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه با بيان اينكه آمريكا و متحدانش در جنگ‌ 33 روزه و 22 روزه شكست خورده‌اند، افزود: همه می‌گفتند كه در جنگ 33 روزه حزب‌الله به نمايندگی از ايران و اسرائيل از طرف آمريكا می‌جنگد و حزب‌الله در اين جنگ كاری كرد كه دنيا را به حيرت درآورد و آنها می‌دانند كه توان حزب‌الله تنها الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است و نه همه آن.
دريادار فدوی با بيان اينكه ما قدرتمان را به دشمن تحميل كرده‌ايم، افزود: آمريكا امروز با يك چالش بزرگ مواجه است و اهرم‌های قدرت گذشته خود را در اختيار ندارد و تنها دليل حضور آنها در خليج فارس برای تسلط بر منابع انرژی نفت و گاز است تا از اين طريق بتواند كشورهای ديگر مانند چين، هند، ژاپن و اروپا را كنترل كند. بنابراين نمی‌تواند در خليج فارس نباشد.
فرمانده نيروی دريايی سپاه افزود: وقتی كه آنها در خليج فارس و تنگه هرمز و يا آبهای نزديك ايران باشند، خود را مواجه با توانمندی‌های نيروی دريايی سپاه می‌بينند، توانمندی‌هايی كه خودشان به آن اذعان دارند و مجبور شدند استراتژی قديمی خود را در مقابل آن عوض كنند.
سردار فدوی با اشاره به اقدامات نيروی دريايی سپاه در حوزه‌های سازندگی نيز گفت: برای مثال قرب نوح در نيروی دريايی سپاه يكی از بازوهای مهم ما در امر سازندگی محسوب می‌شود كه امروز احداث پل قشم - بندرعباس توسط اين قرب ساخته می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: ساخت بزرگترين بندر پتروشيمی در عسلويه نيز توسط نيروی دريايی سپاه صورت گرفت.
دريادار فدوی در پايان خاطرنشان كرد: ما امروز در شرايطی هستيم كه دشمن حتی تفكر اقدام نظامی سخت عليه جمهوری اسلامی ايران را به خود راه نمی‌دهد و اينها به بركت خون شهدا در جنگ تحميلی و سالهای پس از آن است.
captcha