کد خبر: 2592144
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹

آزمون تربيت مربی حفظ قرآن در فارس برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: صبح امروز، 29 شهریورماه آزمون دوره‌های تربيت مربی حفظ قرآن ويژه بانوان در شهرستان‌های مختلف استان فارس به‌صورت همزمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سيد‌ميثم حسينی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس در حاشيه برگزاری آزمون دوره‌های تربيت مربی حفظ قرآن ويژه خواهران در شيراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، گفت:‌ اين دومين دوره تربيت مربی حفظ قرآن است كه برگزار خواهد شد.
وی با بيان اينكه پذيرفته‌شدگان در اين آزمون به دوره‌های تربيت مربی حفظ قرآن در قم اعزام خواهند شد، افزود: از استان فارس در بخش خواهران 500 نفر در اين آزمون نام‌نويسی كردند.
حجت‌الاسلام حسينی اظهار كرد:‌ از اين تعداد 300 نفر از شهرستان شيراز و 200 نفر از شهرستان‌های مختلف فارس متقاضی حضور در آزمون بودند كه نهايتاً 100 نفر به دوره‌های تربيت مربی حفظ در قم اعزام خواهند شد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس تصريح كرد: اين آزمون در ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان در شهرستان‌های فارس برگزار شد.
وی گفت: اين آزمون در شيراز در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) و در شهرستان‌‌ها در ادارات اوقاف، امامزادگان و بقاع متبركه برگزار شد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن در كشور، گفت: جهت تحقق فرمايشات معظم‌له سازمان اوقاف و امور خيريه طرح نهضت ملی حفظ قرآن را از سال گذشته آغاز كرد.
حجت‌الاسلام حسينی با تصريح اينكه سهميه سازمان اوقاف و امور خيريه در طی 4 سال آينده، يك ميليون نفر درنظر گرفته شده است، گفت: در سال جاری نيز ثبت‌ نام اين طرح از خردادماه آغاز شد و تا پايان سال جاری ادامه خواهد داشت.
اين مقام فرهنگی اظهار كرد:‌ با توجه به اينكه اين طرح يك جامع و دارای مخاطب فراوانی است؛ لذا يكی ديگر از وظايف مهمی كه بايد در اين راستا انجام داد تربيت مربيان حفظ قرآن است و به همين دليل دوره‌های تربيت مربی حفظ قرآن جهت تربيت حافظان قرآن در شهر قم راه‌اندازی شد و هر ساله تعدادی از شهرستان‌های مختلف كشور جهت گذراندن اين دوره به قم اعزام می‌شوند.
وی در پايان خاطرنشان كرد:‌ امسال نيز مانند سال گذشته اين آزمون در دو بخش بانوان و آقايان برگزار می‌شود كه پس از كسب حد نصاب امتياز، مربيان به قم اعزام می‌شوند.
captcha