مسابقات حفظ قرآن و نهج‎البلاغه حوزه‌های علميه آبان‌ماه برگزار می‌شود
کد خبر: 2605968
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

مسابقات حفظ قرآن و نهج‎البلاغه حوزه‌های علميه آبان‌ماه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علميه: مدير اداره قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌‏های علميه كشور از برگزاری مسابقات حفظ قرآن و نهج‎البلاغه حوزه‌های علميه كشور طی 9 آبان‌ماه خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمين علی مقنی، مدير اداره قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‏‌های علميه كشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) گفت: برنامه‌‏های معاونت تهذيب حوزه علميه در حوزه قرآنی، به شكل مستمر در سراسر كشور در قالب مسابقات و طرح‌‏های آموزشی برگزار می‌‏شود.
وی افزود: يكی از مهمترين برنامه‎های قرآنی در بدنه حوزه، برگزاری مسابقات سراسری قرآن حوزه‏های علميه است كه در اين مسابقات طلاب در زمينه‌های مختلف قرآنی به رقابت با يكديگر می‌پردازند.
مدير اداره قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‎های علميه يادآور شد: مسابقات سراسری قرآن حوزه‌‏های علميه در اواخر سال جاری و احتمالا در اواخر بهمن ماه برگزار می‎شود؛ اين مسابقات در حال حاضر در سراسر كشور به مرور انجام می‏‎شود و برگزيدگان استانی در اواخر بهمن ماه مسابقات خود را در قم در بخش كشوری در پيش خواهند گرفت.
وی گفت: يكی ديگر از برنامه‎‏های مهم قرآنی و عترتی اين اداره، برگزاری مسابقات حفظ قرآن و نهج‎البلاغه است كه اين مسابقات در 9 آبان ماه به شكل سراسری در كل كشور برگزار می‎شود.
مقنی اظهار كرد: اين مسابقات به شكل همزمان از ساعت 9صبح روز 9 آبان ماه در سراسر كشور برگزار می‏شود و مسابقات استانی حفظ قرآن و نهج‎‏البلاغه در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.
وی با ذكر اين مطلب كه مسابقات قرآن و نهج‎البلاغه از سال 1365 در بدنه حوزه‎های علميه برگزار می‏شود، اظهار كرد: اين مسابقات در اوايل دهه هشتاد به تصويب رسمی شورای عالی حوزه‏‎های علميه رسيد و به شكل رسمی به عنوان يكی از مهمترين مسابقات قرآنی و عترتی كشور برگزار می‎شود.
captcha