برگزاری دومين نمايشگاه قرآن‌های خطی در نجف
کد خبر: 2609277
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

برگزاری دومين نمايشگاه قرآن‌های خطی در نجف

گروه بين‌الملل: دومين نمايشگاه نسخه‌های خطی قرآن‌ كريم، هشتم آبان‌ماه به همت كميته مقدماتی دومين جشنواره بين‌المللی «غدير» نجف در آستان مقدس امام علی(ع) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام علی(ع)، اين نمايشگاه هشتم تا دهم آبان‌ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و در آن قرآن‌های خطی متعلق به قرن اول تا چهاردهم هجری به نمايش درخواهد آمد.
هاشم محمد مرتضی، ناظر نمايشگاه قرآن‌های خطی نجف، اظهار كرد: اقدامات لازم به‌منظور تكميل غرفه‌های مربوط به نمايشگاه در مدرسه «الغرويه» واقع در داخل آستان مقدس علوی در جريان است و مجموعه‌ای از قرآن‌های نفيس و خطی و قرآن‌هايی مزين به تذهيب در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
هاشم محمد مرتضی در ادامه افزود: مصحف منسوب به امام علی(ع) كه در سال 40 هجری كتابت شد، دو دانه‌ برنج كه روی آن سوره «اخلاص» و «قدر» نوشته شده است، نسخه‌های قرآن‌ در اندازه‌های كوچك، نمونه‌هايی از مجلدات قرآن و قرآن‌هايی با اشكال متنوع از ديگر آثار عرضه‌شده در اين نمايشگاه خواهد بود.
وی همچنين تصريح كرد: نسخه‌هايی از قرآن‌های خطی كه براساس زمان و قدمت تاريخی از قرن اول تا چهاردهم هجری فهرست‌بندی و تقسيم‌بندی شده‌اند، در نمايشگاه نجف عرضه خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، دومين جشنواره بين‌المللی غدير از هشتم تا دهم آبان‌ماه سال جاری به همت آستان مقدس علوی در اين آستان برگزار خواهد شد.
captcha