قرآن ۱۴۰۰ سال پیش مسائل اساسی زندگی بشر را مورد توجه قرار داده است
کد خبر: 2615076
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

قرآن ۱۴۰۰ سال پیش مسائل اساسی زندگی بشر را مورد توجه قرار داده است

کانون خبرنگاران نبأ/ مهدی جعفری:آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیات پایانی سوره واقعه گفت: قرآن در هزار و ۴۰۰ سال پیش به مسائل اساسی زندگی بشر از جمله آب و انرژی توجه کرده بنابراین خدمات وزارت نیرو از نظر قرآن هم کار حیاتی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز، 13 آذرماه در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو و مدیران صنعت آب و برق قم در سخنانی اظهار کرد: آب و برق به عنوان دو رگ حیاتی در دست وزارت نیرو است و زحمات کارکنان این وزارتخانه شبانه‌روز به دست مردم می‌رسد.
وی با اشاره به آیات پایانی سوره واقعه گفت: قرآن در هزار و 400 سال پیش به مسائل اساسی زندگی بشر از جمله آب و انرژی توجه کرده است بنابراین خدمات وزارت نیرو از نظر قرآن هم کار حیاتی است زیرا با زندگی مردم سر و کار دارد.
این مرجع تقلید نعمت‌های فراوان خداوند را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک و فناناپذیر یکی از نعمت‌های خداوند است که هر چه هم از آن استفاده کنیم کم نمی‌شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که گریبان‌گیر کشور است از جمله محاصره اقتصادی، تحریم، عداوت و تحرکات دشمن، سم‌پاشی رسانه‌های معاند و...  اظهار کرد: با وجود به تمام این مشکلات، کشور در امنیت به سر می‌برد و با وجود خشک‌سالی مشکل خاصی در تأمین آب و برق وجود ندارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: با وجود تورم، تمام اقلام مورد نیاز مردم در کشور موجود است و این نعمت کمی نیست که در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است و باید قدر آن را بدانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مردم باید از هرگونه اسراف در استفاده از منابع انرژی، آب و برق بپرهیز‌ند، اظهار کرد: باید بدانیم بیشتر نعمت‌هایی که خدا در اختیار ما قرار داده همچون آب محدود است و هر آنچه که محدود است باید با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی از آن استفاده کرد.
این مرجع تقلید همچنین در ادامه بر ضرورت اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر در زمینه اهمیت آب و برق تأکید کرد و یادآور شد: مردم باید با اهمیت این مواد حیاتی با ارزش هر چه بیشتر آشنا شوند و به اندازه نیاز استفاده کنند و از اسراف بپرهیزند.
وی با اشاره به استفاده بی‌رویه از آب در برخی از مصارف اظهار کرد: باید از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها کمبود آب را به مردم متذکر شوید تا بعداً دچار گرفتاری نشوند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: باید از طرق مختلف از جمله میزگرد، اخطار، فیلم و انیمیشن اهمیت آب و برق بیان شود تا فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه باید از نعمت‌های الهی درست استفاده شود، گفت: یکی از راه‌های شکرگزاری درست مصرف کردن است.
این مرجع تقلید در پایان گفت: نباید به جایگاهی که اکنون در آن قرار داریم قانع باشیم بلکه باید به مراحل بالاتر فکر کنیم زیرا حیات زندگی آن است که رو به پیشرفت باشد. بنابراین در صنعت آب و برق هم باید بکوشیم که ابتدا روی پای خود بایستیم و سپس نیازهای دیگران را تأمین کنیم.

captcha