دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» از آثار هنری حمایت می‌کند
کد خبر: 2623308
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» از آثار هنری حمایت می‌کند

گروه هنر: مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین سوگواره عکس عاشورایی از حمایت این دبیرخانه از آثار هنری در راستای ترویج شور و شعور حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی ‌دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران»، سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران با اشاره به برگزاری اختتامیه اولین سوگواره عکس عاشورایی حسینیه ایران، از حمایت این دبیرخانه از آثار هنری مرتبط با «یزد، حسینیه ایران» و در راستای ترویج شور و شعور حسینی خبر داد.
وی افزود: اولین سوگواره عکس عاشورایی «حسینیه ایران» 26 آذرماه با حضور مسئولان استان در حسینیه سفید اشکذر با معرفی برگزیدگان در دو بخش حرفه ای و آماتور برگزار شد.
وی با بیان اینکه  ۱۵۰۰ عکس از ۱۹۰ عکاس از ۱۶ استان کشور در 2 بخش حرفه ای و آماتور برای دبیر خانه ارسال شده بود، گفت: در این سوگواره 3 استاد عکاسی به نام‌های سید ناصر مهین طاهری، رومین محتشم و محسن راستانی این آثار ارسالی را داوری کردند و در نهایت از 8 اثر برتر تقدیر شد.
وی با اعلام اسامی‌ برگزیدگان این جشنواره گفت: دبیرخانه حسینیه ایران از تمامی ‌آثار هنری و فرهنگی که در جهت ترویج فرهنگ حسینی در استان تولید و منتشر می‌شود حمایت خواهد کرد.
به گفته وی در بخش حرفه‌ای این سوگواره به ترتیب محمد‌هادی آخوندی، عمادالدین مهرجردی، محسن خیرخواه حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و و اثر مجید دهقانی زاده شایسته تقدیر شناخته شد.
حسینی گفت: در بخش آماتور نیز مسعود غلامی، آرزو قربانی، هدیه میرجلیلی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و اثر فاطمه احمد زاده چالشتری شایسته تقدیر شناخته شد.
یادآوری می‌شود، نخستین سوگواره عکس عاشورایی «حسینیه ایران» با همکاری دبیرخانه بین‏‏‌المللی «یزد؛ حسینیه ایران»، حوزه هنری استان یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری یزد و حسینیه سفید اشکذر برگزار شد و در پایان تندیس سوگواره از طرف دبیرخانه حسینیه ایران به ارگان های مربوطه اهدا شد.

captcha