آیسسکو اظهارات نژادپرستانه روزنامه‌نگار فرانسوی ضد مسلمانان را محکوم کرد
کد خبر: 2625429
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

آیسسکو اظهارات نژادپرستانه روزنامه‌نگار فرانسوی ضد مسلمانان را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسیسکو)، اظهارات نژادپرستانه یک روزنامه‌نگار فرانسوی علیه مسلمانان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسسکو»، ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺁﯾسیسکو با صدور بیانیه‌ای اظهارات نژادپرستانه «اریک زمور»، روزنامه‌نگار فرانسوی علیه مسلمانان در روزنامه «کوریره دلاسرا» ایتالیا را به شدت محکوم کرد.
این روزنامه‌نگار فرانسوی در اظهاراتی موهن، مسلمانان را تهدیدی برای هویت فرانسه و امنیت ملی این کشور دانسته و آنان را گوشه‌گیر خوانده و از مسلمانان خواسته که کشور فرانسه را ترک کنند.
سازمان آیسیسکو تعقیب قضایی این نویسنده را به اتهام تحریک به تنفر علیه مسلمانان، تبعیض‌نژادی و اهانت به شهروندان مسلمان فرانسوی، اخلال در امنیت ملی و خدشه‌دار کردن حیثیت و جایگاه فرانسه در انظار عمومی و جهان اسلام را خواستار شد.
آیسسکو از محکومیت قاطع بیانات افراطی این نویسنده نژادپرست و اسلام‌ستیز از سوی برنارکازنیف، وزیر کشور فرانسه استقبال نموده و گفت: در زمانی که روز سیزدهم دسامبر، روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی معرفی شده است و در حالی که جهان اسلام هرگونه افراطی‌گری، خشونت و تروریست را محکوم می‌کند، حملات کینه‌توزانه علیه اسلام و مسلمانان بالا گرفته و پدیده اسلام‌هراسی تشدید یافته است.
سازمان آیسسکو در پایان از دولت‌های اروپایی خواست به منظور تقویت فرهنگ گفت‌وگو و همزیستی و تفاهم بین ملت‌ها، به مسئولیت خود در مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی پایبند باشند.

captcha