حمایت عضو کمیسیون اروپا از نامزد افراطی در انتخابات فرانسه
کد خبر: 4022931
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

حمایت عضو کمیسیون اروپا از نامزد افراطی در انتخابات فرانسه

اسناد محرمانه فاش شده در هفته‌های اخیر حاکی از حمایت مالی یکی از اعضای کمیسیون اروپا از اریک زمور، نامزد جنجالی و راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، شماری از اسناد محرمانه که اخیراً فاش شده است، حاکی از حمایت مالی وینسنت اوهار، کارشناس کمیسیون اروپا از کارزار انتخاباتی اریک زمور، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. وی از زمان اعلام نامزدی خود توانسته است با سخنانی جنجالی به ویژه درباره مهاجران و مسلمانان در فرانسه، توجه رأی‌دهندگان راست افراطی را به خود جلب کند.

 پیروزی اریک زمور در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند منجر به اتخاذ سیاست‌های افراطی علیه مهاجران و مسلمانان شود. به نظر می‌رسد برخی از افراد و سازمان‌ها در اروپا که طرفدار این سیاست‌ها هستند، از تأمین مالی کارزار انتخاباتی اریک زمور دریغ نخواهند کرد.

اسناد محرمانه فاش شده که نسخه‌ای از آن توسط روزنامه پلیتیکو منتشر شده است، نشان می‌دهد که وینسنت اوهار، کارشناس اعزامی فرانسوی که از سپتامبر 2020 در بخش خدمات حقوقی کمیسیون اروپا مشغول به کار بوده است، ریاست انجمن جذب کمک‌های مالی برای کارزار انتخاباتی اریک زمور را بر عهده دارد. این سازمان، عمدتاً از اعضا و سایر حامیان خود کمک‌ها و هدایای مالی دریافت می‌کند و سپس از این منابع برای سازمان‌دهی تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند.

اکنون این سؤال مطرح شده که آیا کمیسیون از این موضوع مطلع بوده است؟ طبق قوانین و مقررات کمیسیون اروپا، کارکنان و کارشناسانی که مایل به انجام فعالیتی هستند، ابتدا باید از این کمیسیون مجوز بگیرند، بنابراین اگر چنین فعالیت‌هایی با «منافع کمیسیون» مغایرت داشته باشند، این مجوز اعطا نخواهد شد.

سخنان افراطی و نفرت‌انگیزی که زمور ترویج می‌کند، بر فردی پوشیده نیست، او در جریان مبارزات انتخاباتی خود آشکارا متعهد شده است که مهاجرت را به طور کامل متوقف کند و عضویت فرانسه در منطقه شینگن را به حالت تعلیق درآورد، سخنانی که خشم و نگرانی بسیاری را برانگیخته است.

زمور همچنین از منتقدان سرسخت کمیسیون اروپا بوده است و پیش‌تر خواستار محدود کردن اختیارات آن شده بود و در عین حال احکام دادگاه حقوق بشر اروپا و دیوان عدالت در مورد مسائل مهاجرت و یارانه‌های دولتی را نیز رد کرده است. بنابراین، حمایت از زمور، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، به وضوح با سیاست‌های ترویج شده توسط کمیسیون اروپا در تناقض است.

کمیته کمیسیون اروپا تاکنون از پاسخ دادن به اینکه آیا اوهار قبلاً از فعالیت‌های سیاسی خود به آن اطلاع داده است، خودداری کرده است. دولت فرانسه نیز از طریق نماینده  خود در بروکسل اعلام کرده که از این پرونده بی‌اطلاع است.

حمایت اوهار از مبارزات انتخاباتی اریک زمور با ایده‌های سیاسی و ایدئولوژیک او هماهنگ است، وی پیش‌تر نیز سابقه همکاری با احزاب راست افراطی را داشته است، بنا براین به نظر می‌رسد، ادعای عدم اطلاع کمیسیون اروپا از اقدامات وی به سختی قابل باور است.

انتهای پیام
captcha