امام جمعه نجف آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت
کد خبر: 2634875
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

امام جمعه نجف آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت

گروه بین‌الملل: سیدصدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف، آغاز سال جدید میلادی را به همه مسیحیان جهان به ویژه مسیحیان عراق تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alqubanchi.com»، سیدصدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، 5 دی‌ماه، در حسینیه «الفاطمیه» نجف، آغاز سال جدید میلادی را به همه مسیحیان جهان به ویژه مسیحیان عراق تبریک گفت و از آنان به دلیل لغو جشن‌های این عید به دلیل همبستگی با مصیبت‌های ملت عراق تقدیر و تشکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک ائتلاف بین‌المللی به داعش، گفت: گزارش‌ها و آمارها نشان می‌دهد که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در حال ارسال سلاح به نیروهای داعش و هدف قراردادن نیروهای امنیتی و بسیج مردمی هستند و این اقدام خود را با اینکه اشتباه صورت گرفته است، توجیه می‌کنند.
سیدصدرالدین قبانچی درباره ادامه جنایت‌های دیکتاتوری آل‌خلیفه علیه ملت بحرین گفت: خبرهای رسیده حاکیست یک پایگاه نظامی از سوی دولت آل‌خلیفه برای انگلیس در بحرین تأسیس شده است. سؤالی که مطرح شده این است که آیا این پایگاه برای مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی تأسیس شده یا ملت بحرین مورد هدف قرار خواهند گرفت.
شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) و نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، 5 دی‌ماه، در شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم از بین بردن فرصت‌ها برای داعش تأکید کرد و اظهار داشت: از نیروهای امنیتی به دلیل آزادی بسیاری از مناطق تقدیر و تشکر می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم اجازه بازگشت داعش به این مناطق را ندهند.

captcha