اسلام‌ستیزی جریانی منظم و حساب‌شده است
کد خبر: 2636020
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
امام جمعه مزارشریف:

اسلام‌ستیزی جریانی منظم و حساب‌شده است

شعب خارجی: امام جمعه مسجد جامع سلطانیه شهر مزارشریف تأکید کرد: موضوع اسلام‌ستیزی اختصاص به یک نقطه از دنیا ندارد؛ بلکه این مسئله یک جریان منظم و حساب شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، نماز جمعه مسجد جامع سلطانیه شهر مزارشریف با حضور صدها تن از نمازگزاران و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحیدرعلی هاشمی اقامه شد. 
امام جمعه مسجد جامع سلطانیه مزارشریف ضمن قرائت خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت و سفارش کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحیدرعلی هاشمی با اشاره به روند اسلام‌ستیزی در سطح جهان بیان کرد: جریان حق و باطل از بدو خلقت موجود بوده است و تا ابد نیز ادامه دارد و عقیده ما بر این است که حق قطعا پیروز می‌شود، اما برای رسیدن به این هدف باید تلاش شود. 
وی افزود: موضوع اسلام‌ستیزی اختصاص به یک نقطه از دنیا ندارد، بلکه این مسئله یک جریان منظم و حساب شده است. 
حجت‌الاسلام هاشمی افزود: متأسفانه مسلمانان به وضوح شاهد این جریانات هستند، اما امروزه بسیاری از کشورهای اسلامی به جان همدیگر افتاده و گرفتار تفرقه هستند. 
امام جمعه مسجد جامع سلطانیه مزارشریف تصریح کرد: در کشور بحرین، حکومت آل خلیفه سال هاست که علیه شیعیان این کشور تلاش و فعالیت می‌کند و در حال حاضر تعداد زیادی از آزادی‌خواهان این کشور پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. 
وی گفت: در کشورهایی که همه مسلمان هستند دست دشمن به گونه‌ای دیگر فعالیت می‌کند و این وضعیت، وظیفه جوانان، علما، دانشجویان و آگاهان امور را در آگاهی‌بخشی به‌منظور تحقق وحدت مسلمانان و مشترکات جهان اسلام خطیرتر و جدی‌تر می‌کند. 
حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به وضعیت ایزدی‌ها در عراق یادآور شد: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که در روزهای آخر زنان ایزدی برای رهایی از دست داعش دست به خودکشی زده‌اند که این وضعیت به نام اسلام تمام می‌شود و جای تأسف است که بسیاری از کشورهای اسلامی در برابر چنین وضعیتی سکوت کرده‌اند. 
امام جمعه مسجد جامع سلطانیه مزارشریف علاوه کرد: این جنایاتی که داعش انجام می‌دهد، دقیقا مانند جنایاتی است که اسرائیل علیه مسلمانان انجام می‌دهد و عملکرد هر دو گروه یکی است؛ اما اسرائیل بنام صهیونیسم و داعش بنام اسلام فعالیت می‌کند.

captcha