محکومیت آتش‌سوزی در مسجد بلغارستان
کد خبر: 2698600
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

محکومیت آتش‌سوزی در مسجد بلغارستان

شعب خارجی: مفتی‌گری اعظم بلغارستان(اداره امور مسلمانان این کشور) آتش‌سوزی مسجد «خداوندیار» در شهر «پلودیو»ی این کشور معروف به «جومایا جامع» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی sofia.icro، به عقیده ارگان رسمی مسلمانان بلغارستان، هتک حرمت این مسجد یک عمل سابقه‌دار بوده و پدیده بیگانه‌هراسی منظمی است که بر سایر مساجد نیز سایه انداخته و علیه ارزش‌های مسلمانان بلغارستان اجرا می‌شود. 
حملات مکرر به مساجد بلغارستان باعث نگرانی شدید ارگان رسمی مسلمانان این کشور شده است. این‌گونه اقدامات به اعتبار صلح نژادی و دینی کشور لطمه می‌زند و مسلمانان را منزوی می‌کند و می‌تواند واکنش غیر قابل منتظره‌ای را به دنبال داشته باشد. 
مفتی‌گری اعظم مسلمانان بلغارستان این حادثه را تهدیدی جدی برای دموکراسی، حقوق و ارزش‌های بشری توصیف و از ارگان‌های قانون‌گذار درخواست کرد که با درنظر‌گرفتن مبارزه با این‌گونه پدیده‌های ضد اسلامی، ضد انسانی و موهن به دین، این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.
شورای شهر پلودیو نیز به آتش‌کشیدن مسجد جومایا جامع را محکوم و از جامعه بلغارستان درخواست کرد که این‌گونه اقدامات نادرست را محکوم کند.
یادآور می‌شود، فردی مهاجم پیش‌تر پس از ریختن بنزین در ورودی مسجد و آتش‌سوزی در این مکان، از محل حادثه گریخت. وی مدتی بعد از سوی پلیس دستگیر شد. 
مسجد خداوندیار که در سال‌های ۱۴۲۱ الی ۱۴۵۱ در دوره عثمانی ساخته شده، در سال‌های اخیر مورد هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

captcha