تمرکز بر عقاید مشترک اسلامی برای مقابله با اندیشه‌های تکفیری‌
کد خبر: 2706251
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
مشاور رئیس پارلمان عراق در گفت‌‌گو با ایکنا مطرح کرد:

تمرکز بر عقاید مشترک اسلامی برای مقابله با اندیشه‌های تکفیری‌

گروه بین‌الملل: باید با تمرکز بر اصول و عقاید مشترک دین مبین اسلام، اختلاف‌ها را ریشه کن و با اندیشه‌های غلط تکفیری مقابله کنیم و از این طریق استقامت و پایداری امت اسلامی را در برابر بحران تفرقه‌افکنی دوچندان نمائیم.

«شذی العبوسی»، مشاور رئیس پارلمان عراق، معاون رئیس کمیته حقوق بشر و از جمله شرکت‌کنندگان در بیست‌وهشتمین کنفراس بین‌المللی وحدت اسلامی که 17 تا 19 دی‌ماه در تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب گفت: در ابتدا از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر تلاش‌هایی که در تحکیم وحدت اسلامی و برگزاری کنفرانس وحدت ترتیب می‌دهد، تشکر و قدردانی می‌کنم و باید یادآور شوم که افکار افراطی تکفیری‌ها از بارزترین و خطرناکترین چالش‌ها و بحران‌هایی است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.

وی افزود: ما معتقدیم تحکیم وحدت اسلامی در برهه کنونی بر تمامی مسلمانان واجب است و ما باید در این کنفرانس به نتایج مهمی دست یابیم تا بتوانیم در کشور خود جهت تقریب میان مذاهب و همچنین نهادینه ساختن فرهنگ اعتدال در جهان اسلام به‌صورت جدی عمل کنیم.

معاون سازمان توسعه پایدار عراق در ادامه با تأکید بر اینکه اختلاف‌های مذهبی موجود در جهان اسلام در دوره‌های قبل نیز وجود داشته است، تصریح کرد: این اختلاف‌ها می‌تواند یک عامل اصلی در تقویت قدرت و اتحاد ما باشد؛ همانطور که پیامبر گرامی ما(ص) در حدیث «اختلاف أمتی رحمة: اختلاف میان امت من، رحمت است»، به این امر اشاره کرده است.

العبوسی عنوان کرد: باید با تمرکز بر اصول و عقاید مشترک دین مبین اسلام، اختلاف‌ها را ریشه کن و با اندیشه‌های غلط تکفیری مقابله کنیم و از این طریق استقامت و پایداری امت اسلامی را در برابر بحران تفرقه‌افکنی دوچندان نمائیم.

وی در پایان با اشاره به راه‌کارهای عملی مقابله با تکفیر و نشر اعتدال در جامعه عراق خاطرنشان کرد: در وضعیت أسف‌بار کنونی که در آن به‌سر می‌بریم و با وجود انواع توهین به دین مبین اسلام با نام این دین، برای مواجهه با رفتارهای افراطی تکفیری‌ها و نشر فرهنگ صحیح اسلام و اعتدال، به تأسیس مرکز حفظ و قرائت قرآن کریم به‌شیوه‌های نوین برای جوانان اعم از آقایان و بانوان اقدام کردم که این مراکز با استقبال گسترده علاقمندان به فرهنگ اسلام و قرآن مواجه شده است.

مطالب مرتبط
captcha