دار الافتاء مصر اقدام موهن «شارلی ابدو» را محکوم کرد
کد خبر: 2707463
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

دار الافتاء مصر اقدام موهن «شارلی ابدو» را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: دارالافتاء مصر ضمن محکومیت چاپ کاریکاتور حضرت محمد(ص) روی جلد شماره امروز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» این اقدام موهن را «تحریک توجیه‌ناپذیر» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه فرانسوی «liberation»، دارالافتای مصر دیروز سه‌شنبه، 23 دی‌ماه، نسبت به چاپ کاریکاتور جدید از حضرت محمد(ص) در نشریه فکاهی شارلی ابدو هشدار داده بود.

این نهاد اسلامی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام تحریکی توجیه‌ناپذیر برای احساسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان سراسر جهان است.

روی جلد شماره جدید هفته‌نامه شارلی ابدو که امروز توزیع شد، کاریکاتوری از رسول اکرم(ص) را نشان می‌دهد که اشک‌ریزان پلاکاردی در دست دارد و روی آن نوشته «من شارلی هستم».

بنابر گزارش روزنامه لیبراسیون در قسمت بالای کاریکاتور نوشته شده «همه چیز بخشیده شده» و این لحن اغلب گزنده نشریه را نشان می‌دهد.

بیانیه دارالافتاء مصر اضافه می‌کند: چاپ این کاریکاتور موجی از نفرت را در جوامع فرانسه و غرب به راه خواهد انداخت و با همزیستی مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوی فرهنگی مغایرت دارد.

مشاور مفتی مصر به خبرگزاری فرانسه گفت که دارالافتاء حادثه حمله به دفاتر شارلی ابدو را محکوم می‌کند.

او افزود: ما همه مسلمانان را به اجتناب از خشونت فرا می‌خوانیم و به آزادی عقیده احترام می‌گذاریم ولی طرف مقابل هم باید درک کند ما پیامبر خود را دوست داریم.

captcha