توهین به ساحت مقدس نبوی(ص) اهانت به کرامت انسانی است
کد خبر: 2717050
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
خطیب جمعه غزنی:

توهین به ساحت مقدس نبوی(ص) اهانت به کرامت انسانی است

شعب خارجی: خطیب جمعه غزنی دیروز، ۲۶ دی، در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکومیت توهین مجدد نشریه «شارلی ابدو» به نبی مکرم اسلام(ص) تأکید کرد: اهانت به ساحت مقدس نبوی(ص) توهین به خرد جمعی بشر و کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از آوا، حجت‌الاسلام سید معتمدی خطیب نماز جمعه شهر غزنی گفت: اقدام اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو مبنی بر چاب مجدد کاریکاتور توهین‌آمیز حضرت محمد(ص)، نشانه دشمنی آشکار با عقاید میلیاردها مسلمان است.
وی افزود: کسانی‌که به خود اجازه می‌دهند به مقدسات چند میلیارد انسان توهین روا دارند، هیچ‌گاه نمی‌توانند دم از حقوق بشر و انسانیت بزنند. 
حجت‌الاسلام سید معتمدی با بیان این که بزرگترین پیام پیامبر(ص) «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق: براستى که من براى به کمال‌رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام» است، تصریح کرد: توهین به پیامبر اسلام توهین به خرد جمعی بشر و کرامت انسانی است و کسانی‌ که به قصد توهین به پیامبر، حرف می‌زنند و یا چیزی می‌نویسند به خودشان توهین کرده‌اند. 
خطیب نماز جمعه شهر غزنی تأکید کرد: نسبت دادن حملات تروریستی به ویژه حمله بر دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس به دین اسلام، از سیاست‌های اسلام‌ستیزانه برخی کشورهای غربی نشأت می‌گیرد. 
وی افزود: خوشبختانه دین اسلام در جوامع غربی در حال گسترش است و همواره جوانان روشندل این جوامع به اسلام می‌گروند. لذا حاکمان متعصب این ممالک که این موضوع را نوعی بحران برای جوامع شان می‌پندارند در تلاش هستند که از طریق بد نام سازی دین اسلام مانع رشد و نفوذ این دین در جوامعشان شوند. 
سید معتمدی یادآور شد: هر نوع اقداماتی به منظور توهین به اسلام و جلوگیری از نفوذ این دین به جوامع، به ضرر حاکمان غربی تمام شده است. 
وی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از چاب دوباره کاریکاتور حضرت محمد(ص) در صفحات نشریه شارلی ابدو یک زن جوان فرانسوی به نام ایزابل مارتیک مسلمان شده است. 
یادآور می‌شود، نشریه شارلی ابدو که یک نشریه طنز فرانسوی است، هفته گذشته بار دیگر کاریکاتور حضرت محمد(ص) را در پاریس منتشر کرد، این کار موج عظیمی از اعتراض‌ها در جهان اسلام را در پی داشته است. 
مردم مسلمان شهر غزنی نیز دیروز با شکوه‌تر از گذشته در نماز جمعه شرکت و با شعار و صلوات بر محمد و آل محمد این اقدام موهن را محکوم کردند.

captcha