اعدام عامل ترور وابسته فرهنگی ایران در لاهور
کد خبر: 2718140
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

اعدام عامل ترور وابسته فرهنگی ایران در لاهور

شعب خارجی: اکرم الحق صبح امروز، ۲۷ دی‌ماه با تدابیر شدید امنیتی در زندان «لکهپت» شهر لاهور به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اکرم‌ الحق از بانیان لشکر جهنگوی عامل اصلی ترور صادق گنجی وابسته فرهنگی کشورمان صبح امروز ساعت ۵:۳۰ به وقت محلی اعدام شد.
اعدام اکرم الحق در تدابیر شدید امنیتی انجام شد و زندان در محاصره نیروهای ویژه پلیس و نیروهای امنیتی قرار داشت.
بنا بر این گزارش، امکان داشت اعضای لشکر جهنگوی برای آزادی اکرم الحق به زندان حمله کنند، به همین دلیل اعدام این تروریست خطرناک بدون اطلاع قبلی و در تدابیر شدید امنیتی انجام شد.
فقط به پزشک اجازه داده شد قبل از اعدام سلامتی اکرم الحق را تأیید کند اما به خانواده وی اجازه داده نشد دوباره با وی ملاقات کنند.
اکرم الحق در حمله به دیپلمات‌های ایرانی در شهر راولپندی و کشتن «صادق گنجی» مسئول خانه فرهنگ و کنسولگری ایران در لاهور و همچنین ۳۰ عملیات بزرگ علیه شیعیان مجرم شناخته شده است.
بر اساس این گزارش اکرم الحق از جمله افرادی است که در تشکیل لشکر جهنگوی نقش مهمی ایفا کرده و از بانیان این گروه است.
دولت ایالتی سند و پنجاب برای کشتن اکرم جایزه تعیین کرده بودند که بعد از آن وی از شهر کراچی دستگیر و به زندان مرکزی لاهور منتقل شد.
به گزارش وزارت کشور پاکستان اکرم الحق باجناق ریاض‌بسرا، رهبر لشکر جهنگوی و از اعضای اصلی این گروه بود که در سال ۲۰۰۲ بعد از کشته‌شدن ریاض بسرا در درگیری با پلیس، رهبری لشکر جهنگوی را به عهده گرفت.
ریاض‌بسرا،‌ ملک‌اسحاق و اکرم‌ الحق در سال ۱۹۹۶ لشکر جهنگوی را تشکیل دادند.
ابتدا «حق‌نواز‌ جهنگوی» سپاه صحابه را بنیان نهاد که بعد از مدتی به علت افراط‌گرایی بیش از حد کشته شد و بعد از آن لشکر جهنگوی که به عبارتی شاخه نظامی سپاه‌ صحابه است، به وجود آمد.
لشکر جهنگوی در حمله به کارآموزان نیروی هوایی ایران در راولپندی، حمله به اتوبوس زائران امام‌ رضا(ع) در منطقه «مستونگ» بلوچستان و حمله به شیعیان در منطقه «چلاس» واقع در «گیلگت و بلتستان» نیز دست داشته است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد، اعضای لشکر جهنگوی در کشتن بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان نیز دست داشته‌اند.

captcha