ضرورت وضع قانون ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی
کد خبر: 2734366
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
نماینده پارلمان اردن تأکید کرد؛

ضرورت وضع قانون ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی

گروه بین‌الملل: نماینده اردن در چهارمین همایش بانوان عضو پارلمان‌های اسلامی دیروز، ۲۹ دی‌ماه، در استانبول، پایتخت ترکیه بر ضرورت وضع قانون ممنوعیت اهانت به ادیان آسمانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، «فاتن خلیفات»، به نمایندگی از کشور اردن در این همایش که در حاشیه اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شده بود، طی سخنانی از تمامی پارلمان‌ها خواست در خصوص منع توهین به ادیان آسمانی و پیامبران، قانونی را وضع و نیز بیانیه‌ای را در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) صادر کنند.

وی گفت: اهانتی که هر از چندگاهی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از سوی معاندان رخ می‌دهد، بیانگر آزادی بیان نیست و ما مسلمانان نباید در برابر این گستاخی سکوت اختیار کنیم؛ بلکه بر تمامی سازمان‌های حقوقی و قانونی بین‌المللی واجب است تا در راستای تحریم و تعیین مجازات برای عاملان این هتک حرمت قوانینی را وضع کنند.

نماینده اردن در این همایش افزود: بسیاری از مشکلاتی که دامنگیر جوامع اسلامی است نیاز به راه‌حل واقعی با مراجعه به دین و عدالت دارد؛ باید به‌جای حرف و شعار برای مشکلات راهکاری عملی بیابیم.

وی همچنین به مشکلات بانوان در جهان اسلام و عرب به‌ویژه بانوان آفریقایی، فلسطینی و سوری که در نتیجه جنگ، فقر، تروریسم و اشغالگری، به انواع اهانت‌ها و مشکلات مبتلا شد‌ه‌اند، اشاره و تصریح کرد: خشونت علیه زن پدیده‌ای عربی یا اسلامی نیست بلکه این مقوله در کشورهای توسعه‌یافته نیز صدها برابر بدتر و وحشی‌تر مشاهده می‌شود.

خلیفات متذکر شد: خشونت و ظلم علیه بانوان به‌ویژه در زمان جنگ بسیار بیشتر از موارد دیگر مشاهده می‌شود، در این راستا کشورهای اسلامی باید با صدور آئین‌نامه‌ای به اجرای عدالت در باب حقوق بانوان و التزام اخلاقی به این مقوله اعتراف کرده و پایبند باشند.

captcha