افراط‌گرایی در دین مقدس اسلام و فرهنگ افغانستان جایی ندارد
کد خبر: 2797140
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
رئیس اجرایی دولت افغانستان:

افراط‌گرایی در دین مقدس اسلام و فرهنگ افغانستان جایی ندارد

شعب خارجی: رئیس اجرایی دولت افغانستان، اعتدال را مفهومی پر ارزش عنوان کردو گفت: اعتدال ریشه در آموزه‌های دین مقدس اسلام، نظام آفرینش و ادبیات سرزمین باستانی ما دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان طی سخنانی در همایش «آشنایی با مفهوم اعتدال و بررسی آثار منفی افراط و تفریط» با بیان این مطلب تأکید کرد: مبنای آموزه‌های اسلام در تمام عرصه‌های زندگی براعتدال بوده و همواره انسان را از افراط و تفریط منع کرده است.
وی در ادامه کشتار و خشونت به نام اسلام را به شدت محکوم کرد و افزود: کدامین مرجع می‌تواند چنین فتوایی را صادر کند که بر مبنای آن صدها مسلمان بی‌گناه به خاک و خون کشیده شوند.

عبدالله عبدالله تأکید کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان متعهد به برقراری صلح پایدار و عادلانه در کشور است و به تلاش‌ها در این راستا ادامه می دهد.
وی اظهارامیدواری کرد که ثبات و صلح دائمی در کشور برقرار و پدیده ترور و افراط گرایی برای همیشه بر چیده شود.
حامدکرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان؛ نعمت‌الله شهرانی، رئیس مرکز اعتدال افغانستان و محمد اکبری از رهبران جهادی و عضو مرکز اعتدال افغانستان از دیگر سخنرانان این همایش بودند که بر پیروی از آموزه‌های اسلام در مورد اعتدال‌گرایی و نفی افراط و تفریط تأکید کردند.

captcha