فعالیت ۳۰۰ مرکز و خانه قرآن وابسته به جامعه‌المصطفی(ص) در سراسر دنیا
کد خبر: 2801716
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
حسین اسدی خبر داد:

فعالیت ۳۰۰ مرکز و خانه قرآن وابسته به جامعه‌المصطفی(ص) در سراسر دنیا

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) از فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز، موسسه و خانه قرآنی وابسته به جامعه المصطفی(ص) در سراسر دنیا خبر داد.

حسین اسدی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) در حاشیه برگزاری مرحله پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: جامعه المصطفی توجه ویژه‌ای به ابعاد مختلف قرآن و آموزش آن به طلاب دارد.

وی‌ افزود: برای این منظور توانسته است رشته‌های تخصصی بسیار زیادی را در مدرسه عالی قرآن وحدیث راه‌اندازی کند و افراد می‌توانند به صورت تخصصی تا مدارج دکتری را طی کنند.

اسدی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های قرآن المصطفی(ص) تربیت کادر قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآنی و حدیثی در کشورهای دیگر است تا افراد تربیت شده بتوانند کرسی‌های بیان تفسیر و علوم قرآن را در کشورهایشان دایر کنند.
رئیس ستاد برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) اظها ر کرد: فعالیت‌هایی چون برگزاری جشنواره قرآن و حدیث و مفاهیم قرآن را در کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم و پیش از مرحله نهایی، این مسابقات در رشته‌های مختلف در 30 واحد خارج از کشور و چندین واحد داخل برگزار و 13 هزار نفر نیز در آن شرکت داشته‌اند.
اسدی با اشاره به فعالیت نزدیک به 300 مرکز، موسسه و خانه قرآنی وابسته به المصطفی در سراسر دنیا افزود: مطالعات زیادی در جامعه المصطفی در بخش پژوهش صورت می‌گیرد و محصول آن تولید مقالات و کتب و پایان‌نامه‌های فاخر در حوزه قرآن وحدیث است که در سطح دنیا به زبان‌های زنده ترجمه ومنتشر می‌شود.
وی با بین اینکه نیاز دنیا همیشه بیش از آن مقداری است که عرضه می‌کنیم تصریح کرد: هرچه قدر که کار صورت بگیرد نیاز مردم به این مباحث بیشتر است زیرا امروز در سطح جهان تنها مسلمانان و شیعیان نیستند که مخاطب مراکزی چون المصطفی هستند بلکه امروز متفکرین و حق‌جویانی از همه ادیان خواهان تعامل با المصطفی(ص) هستند.

وی تاکید کرد: توقع از این مرکز علمی بالاست و البته فعالیت‌هایی هم صورت گرفته است، ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی همچنین در ابتدای آغاز مرحله نهایی مسابقات طلاب مرد که از صبح امروز در سالن قدس مدرسه امام خمینی در حال برگزاری است گفت: مسابقات بانوان طلبه در مرحله نهایی دیروز در موسسه بنت‌الهدی برگزار شد و مسابقات امروز نیز در دو نوبت صبح و عصر با حضور داوران بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه این مسابقات فردا شب، 15 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در همین مکان برگزار و از نفرات برتر تجلیل می‌شود و تجلیل از مقام علمی آیت‌الله العظمی جوادی املی نیز یکی از برنامه‌ها خواهد بود.

captcha