شرکت ۱۳ هزار طلبه در جشنواره قرآن المصطفی(ص)/ فردا؛ آغاز مسابقات شفاهی
کد خبر: 2798456
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
شاکری خبر داد:

شرکت ۱۳ هزار طلبه در جشنواره قرآن المصطفی(ص)/ فردا؛ آغاز مسابقات شفاهی

گروه حوزه‌های علمیه: معاون جدید فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) از شرکت ۱۳ هزار طلبه در بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین رضا شاکری امروز 13 بهمن در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: مسابقات بانوان از امروز در موسسه بنت الهدی(ره) آغاز شده است و مسابقات بخش نهایی طلاب برادر نیز از فردا در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات مراسم افتتاحیه ندارد تصریح کرد: این مسابقات در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار خواهد شد و داوران بین‌المللی این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

حضور 13 هزار طلبه

شاکری با بیان اینکه این مسابقات با محوریت ثقلین انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال 13هزار طلبه در این جشنواره در بخش‎های شفاهی، کتبی و آثار به مسابقه می‎پردازند و مسابقات فردا نیز در بخش شفاهی در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و با حضور برترین‌هایی از 30 کشور جهان انجام می‌شود.
شاکری اظهار کرد: این مسابقات در بخش شفاهی و مهارتی در دو حوزه خواهران و برداران در حال برگزاری است و امروز مسابقات بخش خواهران در حوزه علمیه بنت ‏الهدی صورت گرفته و مسابقات برادران نیز از فردا در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می‎شود.
برپایی نمایشگاه آثار آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

وی گفت: همچنین در حاشیه این مسابقات، نمایشگاهی از آثار آیت‎الله العظمی جوادی آملی برپا می‌شود و طلاب می‎توانند با آثار این عالم و مفسر شیعی آشنا شوند.
اختتامیه

شاکری بیان کرد: مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از برترین‌های این جشنواره روز چهارشنبه پانزدهم بهمن ماه از ساعت 19 در تالار قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این همایش که با حضور آیت‎الله‏‎العظمی جوادی آملی و تجلیل از ایشان برگزار خواهد شد، از 60 برگزیده این مسابقات نیز تجلیل می‌شود.
وی افزود: شناسایی و حمایت از استعدادهای ناب المصطفی(ص) در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) از جمله اهداف این مسابقه است و در روند این مسابقات، طلاب با یک دوره کامل تفسیر و معارف اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.
برخی اهداف جشنواره

معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی(ص) تصریح کرد: معرفی الگوهای قرآنی که امسال با تجلیل از آیت‎الله‎العظمی جوادی آملی انجام می‎شود، از دیگر اهداف این مسابقات است.
وی گفت: بازخوردگیری از فرایند آموزش در حوزه قرآن و روایات و همچنین طی یک سیرمطالعاتی قرآنی و اهل بیتی(ع) و به کارگیری توان و مهارت سنجی از طلاب محصل در سراسر جهان از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

25 هزار واحد درسی

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی، دبیر علمی این جشنواره گفت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از بزرگترین اجتماعات قرآنی حوزوی در سراسر جهان اسلام است که در این مسابقات معادل 25هزار واحد درسی در منابع گنجانده شده است.
وی افزود: خش مهارتی شامل رشته‎های حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق، تفسیرموضوعی، ترتیبی، مطالعات قرآنی وحدثی است.
وی گفت: منابع سطح دکتری این جشنواره شامل اثر مفاتیح‎الحیاة آیت‎الله‌العظمی جوادی آملی و مطالعات تفسیری علامه طباطبایی است و در سطح کاردانی از کتاب نسیم حیات و العشره، در سطح کارشناسی از کتاب بیان ناب، کلام ناب و در سطح کارشناسی ارشد از کتاب تفسیر مجمع البیان( بحث المعنا) اخذ آزمون می‎شود.

captcha