نگرانی از حضور داعش در افغانستان/ بسیج مسلمانان علیه داعش وظیفه علما است
کد خبر: 2847296
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

نگرانی از حضور داعش در افغانستان/ بسیج مسلمانان علیه داعش وظیفه علما است

شعب خارجی: معاون دوم رئیس اجرایی کشور افغانستان با نگرانی از حضور داعش در این کشور تأکید کرد: امروز بسیج تمامی مسلمانان علیه داعش در یک مسیر، وظیفه اصلی و اساسی علمای اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، همایش نقش علمای دینی در وحدت اسلامی با حضور معاون دوم رئیس اجرایی کشور افغانستان، وزیر مهاجرین این کشور، نمایندگان پارلمان، اعضای شورای ولایتی، اعضای شورای اخوت اسلامی، شورای علمای اهل سنت و شیعه و فعالان فرهنگی و اجتماعی از سوی مؤسسه فرهنگی و خدماتی «ثقلین» در شهر «مزارشریف» افغانستان برگزار شد.
در این مراسم، محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرایی کشور افغانستان طی سخنانی گفت: علمای دینی در هر عصر و زمانی نقش خود را به خوبی انجام داده‌اند، علمای اسلام در ۳۶ سال گذشته نقش برجسته‌ای داشته‌ا‌ند و وحدت و یکپارچگی تمامی مردم افغانستان در برابر قشون سرخ شوروی محصول تلاش و زحمات و موضع‌گیری‌های علما بوده است.
وی افزود: این علمای دینی بودند که پرچم‌دار نهضت آزادی‌خواهی در برابر اشغالگران شدند و پس از ۱۴ سال ملت افغانستان را در برابر چشمان حیرت‌زده جهانیان به عنوان قهرمان معرفی کردند.
محقق تصریح کرد: امروز علمای دین وظیفه دشوارتری بر عهده دارند؛ چرا که امروز کسانی که برای ایجاد تفرقه روی صحنه آمده و برای نابودی مسلمانان کمر بسته‌اند، در لباس و کسوت اسلام و شعار اسلامی وارد شده‌اند، بنابراین تشخیص این مسئله و بسیج ملت‌ها تا حدی زمان می‌برد و مسئولیت علما را عظیم‌تر و رسالتشان را مشکل‌تر می سازد.
معاون دوم رئیس اجرایی کشور افغانستان گفت: امروز در فصل نو، دشمنان اسلام در لباس داعش مبارزات خودشان را آغاز کرده‌اند و نام خود را دولت اسلامی گذاشته‌اند، شناساندن و معرفی چهره اصلی این گروه به جهانیان مشکل است. 
وی بیان کرد: امروز بسیج تمامی مسلمانان در یک مسیر وظیفه اصلی و اساسی علمای اسلام است، آنان باید در برابر این گروه‌های آدم‌کش و تکفیری که همه مسلمانان غیر از خودشان را کافر می‌دانند و سر می‌برند و حتی کسانی را می‌سوزانند، بایستند و چهره آنها را برملا کنند.
محقق گفت: آگاه باشیم که متأسفانه پای داعشی‌ها کم کم به افغانستان نیز کشانیده شده است؛ طوری‌که در چهارشنبه هفته گذشته شورای امنیت ملی افغانستان تصمیم گرفت با جدیت با همه پایگاه‌های این گروهک برخورد کند.
وی افزود: این گروه در حال ریشه‌دواندن در افغانستان هستند، همه ما باید بیدار باشیم تا در برابر تبلیغات آن‌ها با هوشیاری عمل کنیم، علمای اسلام وظیفه دارند تا در برابر این حرکات، مسئولانه و هوشیارانه وارد عمل شوند.

captcha