پرچم داعش در دست طالبان مسلح افغانستان
کد خبر: 2852668
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

پرچم داعش در دست طالبان مسلح افغانستان

شعب خارجی: رئیس شورای ولایتی سرپل در افغانستان از اهتزاز پرچم داعش در این استان توسط طالبان مسلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل گفت: بعد از ظهر دیروز، 25 بهمن، گروه طالبان مسلح بر چندین منطقه مختلف این ولایت حمله کرده و ده‌ها خانه را به آتش کشیدند.
وی افزود: از حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر دیروز گروه ۲۰۰ نفری طالبان مسلح از چندین نقطه مختلف بالای استان سرپل از جمله مناطق «بقاوی» و «بلغلی» حمله کردند و جنگ تاکنون حتی در مسیر شاهراه سرپل - جوزجان ادامه دارد.
حدود ۲۰ روز قبل نیز طالبان مسلح به منطقه بلغلی حمله کرده بودند که با مقاومت پلیس محلی این منطقه روبه‌رو شده و تعداد ۱۷ تن از طالبان کشته و زخمی شدند.
رحمانی تأکید کرد: طالبان، پس از تصرف منطقه بلغلی پرچم گروه داعش را نیز در این منطقه بر افراشته و عملا اهداف و برنامه‌های گروه داعش را در آنجا اعلام کردند.
رئیس شورای ولایتی سرپل گفت: تاکنون ۲۰ خانه مسکونی در این مناطق به آتش کشیده شده و وضعیت، نگران‌کننده است.
وی افزود: نیروهای امنیتی و مسئولان محلی پیش از طرح حمله طالبان به این مناطق خبر داشتند؛ اما به دلیل ضعف مدیریت و بی‌توجهی آنان (با توجه به حضور بیش از ۲هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی در این مناطق) نتوانستند جلوی تحرکات نیروهای طالبان را بگیرند و در حال حاضر استان سرپل به یکی از نقاط ناامن در شمال کشور مبدل شده است .
رحمانی گفت: تا کنون از تلفات انسانی در این مناطق آماری در دسترس نیست؛ اما وضعیت نگران‌کننده است و مردم در اضطراب به‌سر می‌برند.
رئیس شورای ولایتی سرپل تصریح کرد: در صورتی که بیش از این به وضعیت سرپل توجه نشود؛ به‌زودی این استان و چندین استان شمالی دیگر سقوط خواهند کرد.
از سوی دیگر نور حبیب گلبهاری، فرمانده پولیس سرپل با تأیید این رویداد گفت که طالبان مسلح به چندین منطقه از این ولایت حمله کرده‌اند.
وی از تلاش پلیس برای مهار ساختن این تحرکات خبر داده و از ارائه جزئیات بیشتر درباره وضعیت امنیتی این استان خودداری کرد.
استان سرپل از نقاط مهم، استراتژیک و دروازه استان‌های شمالی افغانستان به‌شمار می‌آید.

captcha