عرضه کتاب ایرانی «اطلس شیعه» در نمایشگاه مسقط
کد خبر: 2909763
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

عرضه کتاب ایرانی «اطلس شیعه» در نمایشگاه مسقط

شعب خارجی: انتشارات بین‌المللی «الهدی» با حضور در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب «مسقط»، کتاب «اطلس شیعه» را به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار خود در این نمایشگاه عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، چهارشنبه گذشته، ششم اسفند، با حضور و سخنرانی هیثم بن طارق آل سعید، وزیر میراث و فرهنگ عمان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور گشایش یافت.
در این دوره بالغ بر 180 هزار عنوان کتاب توسط 633 ناشر عرب و خارجی همچون جمهوری اسلامی ایران مستقیم یا به نمایندگی از چند مؤسسه انتشاراتی در این نمایشگاه شرکت داده شده‌اند. 
از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مؤسسه الهدی، نمایشگاه‌های فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه انتشارات خانه فرهنگ و هنر ایران به نمایندگی از بخش‌های فرهنگی ـ هنری کشور، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی با انبوه کتاب‌های خود در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند. 
در غرفه خانه فرهنگ و هنر ایران، بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی ارائه شده است و این خانه، نمایندگی گروه انتشارات بین‌المللی الهدی را نیز بر عهده دارد.
«اطلس شیعه» نوشته حجت‌الاسلام رسول جعفریان، «معجم المصادر الاباضیه» نوشته علی‌اکبر ضیایی، «الفارسیه المبسط العرب» نوشته روح‌الله هادی، «جمله ساده فارسی و متون فارسی» (دوره مقدماتی) نوشته محمدعلی آذرشب و «نقش و نگارهای معماری تاجیکستان» نوشته حکمت یولداشف، از جمله آثار شرکت داده شده الهدی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مسقط است. 
در این نمایشگاه بالغ بر 24 کشور کتب خود را در مساحتی افزون بر 7848 متر مربع و در 872 غرفه عرضه کرده‌اند. نمایشگاه کتاب مسقط همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای علاقمندان است.
این نمایشگاه تا 16 اسفند ادامه دارد و برخی روزهای هفته ویژه بازدید دانش‌آموزان دختر و پسر و نیز خانواده‌هاست که در رسانه‌ها و مطبوعات عمان اطلاع‌رسانی شده است.
 

captcha