شهدا و ایثارگران؛ سرمایه‌گذاران ممتاز نظام جمهوری اسلامی
کد خبر: 2956495
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مدیر‌کل بنیاد شهید استان تهران تأکید کرد:

شهدا و ایثارگران؛ سرمایه‌گذاران ممتاز نظام جمهوری اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ/ ساسان حق‌شناس: نادر نصیری ضمن بیان اینکه اقتدار امروزه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی متأثر از خون شهدای معزز و ایثارگران سرافراز است، گفت: شهدا سرمایه‌گذاران ممتاز نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، نادر نصیری، مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه در  سالن کنفرانس بنیاد شهید شهرستان اسلامشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا در سخنانی اظهار کرد: خون مطهر شهدای دیروز و ایثارگران آسایش و امنیت امروز ما را در بر دارد. اگر امروز دولتمردان ما در صحنه‌های بین‌المللی با اقتدار از خواسته‌های برحق ملت ایران دفاع می‌کنند، متأثر از خون شهدا و ایثارگران سرافراز است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتکارات و یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) بود و در سال‌های اخیر با پیگیری‌های نماینده معزز ولی‌فقیه در بنیاد شهید و هیئت دولت، روز 22 اسفندماه به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقویم کشور ثبت شد و برنامه‌هایی در کشور و در جهت گرامیداشت این روز اجرا می‌شود، اما باید به یاد داشته باشیم، بحث بزرگداشت شهدا صرفا محدود به این روز نمی‌شود و باید در همه ایام و به شکل مناسب یاد از شهدا و جانبازان و خانواده‌های آنها داشته باشیم و وظیفه همگان است در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشیم.

نصیری از ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در سطح شهرستان‌های استان تهران نیز گفت و عناوین این برنامه‌ها را کاشت 220 هزار درخت در کشور به یاد 220 هزار شهید دفاع مقدس، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، صبحگاه مشترک بسیج، سخنرانی جانبازان در نمازهای جمعه، پیگیری اردوهای راهیان‌نور، تجلیل از همسران جانبازان، تبلیغات محیطی در سطح شهرها، تشکیل ستاد ویژه بزرگداشت روز شهدا در سراسر کشور و ثبت جهانی گلزار شهدا بر شمرد.

وی ادامه داد: در راستای تعبیر و تأکید معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) که شهدا را امام‌زادگان عشق نام بردند، گلزار شهدای دماوند به عناون اولین گلزار شهدا ثبت جهانی شد.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه به  بحث مهم جانبازان اعصاب و روان و شرایط خاص این عزیزان برای ادامه درمان پرداخت و افزود: در همین راستا سه بیمارستان اعصاب و روان توسط بنیاد شهید در استان تهران تأسیس شده، که یکی از این آنها، بیمارستان میلاد شهریار است، که در سال 87 با 40 میلیارد اعتبار افتتاح و این بیمارستان دارای 3500 متر زیربنای بیمارستانی و 67 تخت است.

وی در بخش دیگری از بیاناتش گفت: روز 20 اسفندماه جاری با حضور حجت‌الاسلام شهیدی، نماینده ولی‌فقیه در امور شهدا و ایثارگران و معاون رئیس جمهور، اورژانس بیمارستان شهریار با اعتبار 100 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و افزود: این اورژانس دارای بخش تخصصی عمومی بوده، که 80 فرصت شغلی نیز ایجاد می‌کند.

نادر نصیری عنوان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در رأس تمامی برنامه‌ها قرار دارد و در این رابطه گفت: مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و دیگر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت منظم دیدارها را انجام می‌دهند و این بخش کوچکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده، لیکن اعتقاد همه ما بر این است، به هر صورت که به این عزیزان خدمت شود در مقابل شهادت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان معزز ایران اسلامی ناچیز است.

captcha