انتشار کتاب «فقه و فقها در هند» در دهلی‌نو
کد خبر: 2980908
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

انتشار کتاب «فقه و فقها در هند» در دهلی‌نو

شعب خارجی: کتاب «فقه و فقها در هند» با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب نوشته سید‌علی‌محمد نقوی، رئیس دانشکده الهیات شیعه دانشگاه «علیگر» هند است.
نویسنده در این کتاب ابتدا به  تعریف فقه و بیان تاریخچه فقه و  مکاتب فقهی در هند پرداخته و در بخش دیگر مسالک فقهی مذاهب مختلف را مورد تحقیق قرار می‌دهد.
در این کتاب مسالک فقهی مذهب حنفی در سه دوره بیان می‌شود و از فقهایی چون قاضی منهاج سراج جرجانی، مولانا برهان‌الدین بلخی، شیخ عبدالحق محدث دهلوی و شاه  ولی‌الله دهلوی نام برده می‌شود.
در ادامه کتاب مکتب فقهی شافعی و مکتب فقهی متصوفه و سلسله چشتیه، سهروردیه و نقشبندیه و فقهای اسماعیلی و فقه آغا خانی، قرامطه، خوجه‌ها و مذهب فقهی دیوبند مورد بررسی قرار گرفته است.
در بخش آخر، فقه و فقهای شیعه هند مانند سید‌دلدار علی غفران مآب، سلطان‌العلما سید‌محمد و سید‌العلما سید‌حسین و بعد از آن فرزندان سلطان‌العلما بررسی شده‌اند.
این کتاب در قطع رقعی و 136 صفحه توسط رایزنی فرهنگی کشورمان آماده و از سوی انتشارات بین‌المللی «الهدی» وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چاپ و منتشر شده است.

captcha