مسجد «سلیمیه» شبانه‌روز به روی نمازگزاران باز است
کد خبر: 3095782
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
مفتی شهر ادیرنه:

مسجد «سلیمیه» شبانه‌روز به روی نمازگزاران باز است

گروه بین‌الملل: مفتی شهر «ادیرنه» ترکیه از باز بودن درهای مسجد «سلیمیه» به طور شبانه‌روز به روی مردم خبر داد و گفت: این وضعیت ناخوشایندی بود که شهروندان در بیرون از مسجد به عبادت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت سازمان دیانت ترکیه، «امرالله اوزوم»، مفتی شهر «ادیرنه» در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اذعان داشت: در‌های مسجد سلیمیه همواره در طی شبانه‌روز به روی عموم مردم باز خواهد بود.

امرالله اوزوم در ادامه ضمن اظهار اینکه باز بودن درهای مساجد آن‌هم به‌طور مداوم نتایج خوبی را در بر خواهد داشت، افزود: قبلا این مسجد بعد از نماز مغرب و عشاء تا نماز صبح بسته می‌شد و به دنبال آن کسانی که بعد از نماز به مسجد می‌آمدند، مجبور می‌شدند که نماز خود را در بیرون از مسجد اقامه کنند. در واقع این وضعیت ناخوشایندی تلقی می‌شد.

وی افزود: اکنون با برقرای تدابیر امنیتی برای وضعیت مذکور راه حلی ایجاد شد. دیگر درهای مسجد سلیمیه به روی مردم بسته نیست. شهروندان هر زمان که اراده کنند، می‌‌توانند در این مسجد به عبادت پرداخته و از آن بازدید نمایند.

گفتنی است، مسجد سلیمیه یکی از آثار برگزیده معماری دوره عثمانی در ترکیه است که در مرکز استان ادیرنه در بخش اروپایی ترکیه  قرار دارد. «سنان»، معمار رسمی دربار پادشاهان عثمانی این اثر را مهمترین اثر معماری خود نام نهاده است.
مسجد سلیمیه در زمینی به مساحت ۲۴۷۵ متر مربع بنا شده و زیربنای مسجد نیز ۱۶۲۰ متر مربع است. ارتفاع گنبد این مسجد ۴۳،۲۸ متر و قطر دهانه آن ۳۱،۳۰ متر می‌باشد.

captcha